Elio – debutul cu cele mai slabe încasări din istoria Pixar
Remake-ul Universal „How to Train Your Dragon” a rămas pe primul loc la box-office-ul din America de Nord, în ciuda a două debuturi, aventura intergalactică Disney și Pixar „Elio” și thrillerul cu zombie Sony „28 Years Later”. „Elio” s-a clasat pe locul al treilea, cu 21 de milioane de dolari din 3.750 de săli de cinema, fiind cel mai slab început din istoria modernă pentru Pixar.
Povestea din altă lume despre un băiețel care intră în contact cu extratereștrii, după ce a fost confundat cu ambasadorul intergalactic al Pământului, își propunea să obțină între 25 și 30 de milioane de dolari. Filmul, a cărui producție a costat 150 de milioane de dolari, a strâns doar 14 milioane de dolari în străinătate, pentru un total global de 35 de milioane de dolari.
Anul acesta, Pixar a înregistrat un record negativ cu „Elemental”, un film care a avut un buget de 29,6 milioane de dolari la nivel național și 44,5 milioane de dolari la nivel global. Totuși, „Elemental” a fost apreciat de public și a reușit să încheie cariera pe marele ecran cu 155 de milioane de dolari pe piața internă și 496 de milioane de dolari la nivel global. Studioul speră ca „Elio” să urmeze o traiectorie similară, având în vedere că a primit nota „A” în sondajele de opinie CinemaScore.
Cealaltă nouă lansare din acest weekend, „28 Years Later”, a debutat pe locul al doilea, cu 30 de milioane de dolari din 3.444 de săli, în linie cu așteptările. Filmul a obținut 30 de milioane de dolari în străinătate, ajungând astfel la 60 de milioane de dolari în întreaga lume. Aceste vânzări de bilete marchează cel mai mare debut din serie, care a început cu „28 Days Later” din 2002.
Până în prezent, „How to Train Your Dragon” a generat 160,4 milioane de dolari în America de Nord și 358 de milioane de dolari în întreaga lume. Filmul Disney „Lilo & Stitch” a strâns 9,5 milioane de dolari, clasându-se pe patru în top, în timp ce filmul Paramount „Mission: Impossible – The Final Reckoning” a adăugat 6,55 milioane de dolari în al cincilea weekend de la lansare.
„Lilo & Stitch” a generat încasări de 386 de milioane de dolari pe piața internă și un blockbuster de 910 milioane de dolari la nivel mondial, cu un buget de 100 de milioane de dolari. „The Final Reckoning”, al optulea episod din franciza de acțiune a lui Tom Cruise, a avut încasări de 178 de milioane de dolari în America de Nord și 540 de milioane de dolari în întreaga lume.
