Elevul din Târgu Jiu care a dezvăluit adevărata identitate a întemeietorului Țării Românești
Un elev din Târgu Jiu, Daris Mănescu, a descoperit cine ar fi fost, cu adevărat, întemeietorul Țării Românești. În lucrarea sa publicată, „Începuturile Țării Românești. Între invazie și dominație”, Mănescu, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”, susține că Negru Vodă ar fi adevăratul întemeietor al Țării Românești, contrar versiunii oficiale care îl indică pe Basarab I. Această lucrare aduce o nouă perspectivă asupra formării Țării Românești, un proces care, conform autorului, a durat aproape două secole.
Mănescu explică: „Am observat că istoriografia noastră românească l-a punctat ca întemeietor al Țării Românești pe Basarab I. Însă este prea mult spus, pentru că formarea Țării Românești nu este un proces realizat doar în decursul a 20 de ani, așa cum consideră majoritar istoricii noștri.” El menționează că informațiile despre primele formațiuni pre-statale românești încep abia din anul 1250, iar Negru Vodă apare ca un personaj enigmatic în tradiția orală românească.
„Istoricii noștri au considerat că la finalul secolului al 13-lea, mai exact în anul 1290, undeva în Țara Făgărașului, s-ar fi produs o ruptură între o autonomie locală condusă de acest voievod și de către regele Ungariei, iar el ar fi descălecat către sud și ar fi înființat oficial Țara Românească, așa cum o cunoaștem în istoriografie”, a subliniat tânărul scriitor.
Daris Mănescu a abordat și rigiditatea materiei în învățământul românesc, care îi determină pe mulți elevi să ocolească istoria. „Cred că ar trebui pus mai mult accentul pe analiza documentelor istorice și a izvoarelor, decât pe partea de memorare a anilor și a diferitelor aspecte legate”, a afirmat el, subliniind necesitatea digitalizării în școli.
Reacția ministrului Educației
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a comentat performanța elevului, spunând: „Întotdeauna, la nivel de sistem, statistic vorbind, ai și deviații fericite, ca să spun așa, și probabil că avem un astfel de copil astăzi.” El a subliniat importanța noilor metode de predare și a transferului de competențe, afirmând că problemele legate de analfabetismul funcțional sunt legate de disciplinele și conținuturile existente în învățământ.
„Mă bucur că sunt astfel de cazuri… Este ceea ce și eu spun de când sunt ministru – că metodele de predare adeseori nu sunt suficient de stimulative și nu implică suficient de mult copiii”, a concluzionat ministrul Educației.
