Deschiderea podului de la Brăila după doi ani de așteptare
După doi ani de așteptare, cinci lucrări de reasfaltare și o decizie finală în instanță, circulația pe drumurile de legătură ale podului suspendat de la Brăila a fost în sfârșit reluată. Întârzierile au adus sancțiuni severe pentru constructor, care trebuie să plătească peste 80 de milioane de lei, conform deciziei instanței.
Localnicii din zonă, care erau nevoiți să ocolească 30 de kilometri, și turiștii care călătoresc spre Deltă sau la mare se declară mulțumiți. Aceștia nu mai sunt obligați să traverseze orașul Brăila pentru a ajunge pe celălalt mal al Dunării. Un șofer a afirmat: „Am așteptat doi ani ca să trecem. Am scăpat de Măcin, de Smârdan, acum o să mergem direct.”
Noua șosea care leagă podul de localitatea Jijila scurtează drumul spre Tulcea cu 30 de kilometri, comparativ cu ruta anterioară. Dana Costache, jurnalist Digi24, notează că drumul de la Jijila este aglomerat, semn că șoferii așteptau cu nerăbdare deschiderea acestuia. Un alt localnic a menționat: „Că a dat drumul la drum pe-aici.”
Drumul a fost destinat utilizării după câteva luni de la deschiderea podului, dar a fost supus mai multor lucrări de reparație, necesitând reasfaltare de cinci ori în decurs de doi ani. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a confirmat că tot proiectul, inclusiv cei 19 kilometri ai drumului de legătură și pasajul CF de pe malul Brăilei, a fost recepționat.
Deschiderea podului nu doar că facilitează accesul spre Deltă și mare, dar elimină și necesitatea de a traversa orașul Brăila. De asemenea, s-a deschis și pasajul peste calea ferată Galați-Brăila, o structură rutieră nouă care leagă șoseaua de centură a Brăilei de podul suspendat.
Construit cu un cost de jumătate de miliard de euro, finanțat din fonduri europene, podul de la Brăila este cel mai mare pod suspendat din România și al treilea ca dimensiune din Europa, reprezentând ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
