Drăghici Dental și-a găsit noul stăpân!
Antreprenorul Dan Drăghici a vândut laboratorul de tehnică dentară Drăghici Dental, unul dintre cele mai mari din România și lider detașat în zona Moldovei, precum și firma Safra Dental, care furnizează produse și servicii destinate medicinei dentare, către compania franceză Minlay. Aceasta este prima achiziție a companiei Minlay în Europa de Est.
Dan Drăghici va rămâne în continuare în managementul celor două companii, contribuind la dezvoltarea acestora. „Au cumpărat integral cele două companii. Ei, de fapt, au cumpărat tot ce înseamnă brandul Drăghici Dental în România și dorința lor este ca eu să dezvolt în continuare business-ul în România și în Europa, în general”, a declarat Drăghici.
Minlay, o companie fondată în 2006, este specializată în producția și distribuția de proteze dentare de înaltă calitate. Aceasta operează în segmentul premium al pieței și furnizează o gamă completă de produse protetice dentare, având sediul în Paris. În perioada 2017–2022, Minlay a fost susținută de fondul de investiții Motion Equity Partners, realizând peste 20 de tranzacții de tip M&A. În iulie 2022, Minlay a fost achiziționată de fondul de investiții european Adagia Partners, cu scopul de a continua expansiunea europeană.
Dan Drăghici a menționat că discuțiile pentru vânzare au durat aproape 8 luni, iar due diligence-ul a durat 4 luni. „Noi, practic, producem dinți într-o fabrică la Iași, pe care îi vindem medicilor atât din România, cât și din Austria, Franța, Germania, Italia. Cu ajutorul lor o să producem mai mulți dinți în fabrica de la Iași”, a adăugat el.
În 2022, Drăghici a raportat o cifră de afaceri consolidată de aproximativ 4 milioane de euro pentru Safra și Drăghici Dental, cu o creștere anuală de 30%. „Ei sunt mult mai puternici pe Europa. Vrem să ne dezvoltăm și prin M&A”, a precizat Drăghici, subliniind că, deși s-a simțit singur în această călătorie, acum are parteneri care împărtășesc viziunea sa.
Minlay este lider pe piața franceză de proteze dentare, având 16 laboratoare și 12 branduri reunite sub un model integrat, dar care păstrează identitatea fiecărui laborator. Compania continuă să investească în tehnologii avansate și urmărește noi achiziții pentru a-și extinde prezența în Europa.
Drăghici a început acest proiect acum 17 ani, iar acum își propune să ducă brandul nu doar la nivel național, ci și european. „Să crezi în visul tău atunci când nimeni altcineva nu o face nu e ușor. Dar poate tocmai în asta stă diferența între cei care performează și cei care renunță”, a concluzionat fondatorul.
