Consilierii locali se pregătesc să decidă soarta a 26 de angajați de la CT BUS
Miercuri, 10 decembrie 2025, consilierii locali vor vota Proiectul de hotărâre nr. 478/2025, care vizează modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 228/2024, privind aprobarea organigramei, statului de funcţii și Regulamentului de organizare și funcţionare ale societăţii CT BUS SA.
Conform notei de fundamentare a directorului general al companiei de transport public, Fănel Popa, se propune concedierea a 26 de angajați, printre care se numără cărți, controlori, consilier juridic, experți achiziții și șeful Serviciului Administrativ. De asemenea, se are în vedere desființarea a 30 de posturi vacante.
Aceasta constituie prima etapă de optimizare a activității și a resurselor bugetare, pe termen scurt. A doua etapă, pe termen mediu, include blocarea posturilor eliberate după data de 31 decembrie 2025, în urma pensionărilor sau plecărilor voluntare, și reanalizarea trimestrială a situației posturilor ocupate și vacante, în scopul redimensionării și eficientizării activității.
A treia etapă, pe termen lung, presupune examinarea posibilităților de externalizare integrală a serviciilor de igienizare, ceea ce va duce la desființarea compartimentului respectiv. Până la 30 iunie 2026, după aprobarea bugetului, se va realiza o nouă evaluare pentru a adapta prestația aferentă noului contract de servicii publice semnat cu Primăria Constanța și pentru redefinirea activităților.
Dacă aleșii locali vor aproba organigrama și noul stat de funcții, CT BUS va rămâne cu 755 de posturi, dintre care 705 ocupate și 50 vacante.
