Declinul industriei auto în România
Industria auto din România, reprezentată prin companiile Ford și Dacia, a înregistrat o scădere semnificativă a volumului de producție în luna aprilie, continuând trendul descrescător din acest început de an. Producția totală de autovehicule a fost de 44.264 unități, ceea ce reprezintă o scădere de 12,9% față de aceeași lună a anului anterior, când producția depășea 50.000 de vehicule.
Declinul actual este în contradicție cu ambițiile de producție ale celor două uzine, care au introdus modele noi precum Bigster la Mioveni și Puma și Courier la Craiova. Dacia a asamblat în uzina din județul Argeș un total de 26.572 de automobile, înregistrând un declin de 3,7% comparativ cu luna similară din 2024. În același timp, Ford Otosan a produs 17.692 de unități, atât autoturisme, cât și vehicule comerciale, cu o scădere mult mai mare de 23,8% în uzina din Craiova.
Până în prezent, cele două uzine au produs 179.987 de unități în acest an, ceea ce reprezintă o scădere de 11,65% față de perioada similară din 2024. Această scădere este influențată de incertitudinile din piețele auto europene și de presiunile impuse de Comisia Europeană în ceea ce privește emisiile. Dacia a realizat o producție de 102.384 autoturisme, cu 13% mai puține decât în anul precedent, iar Ford Otosan a produs 77.603 autoturisme și LCV-uri, înregistrând o scădere de 9,7% comparativ cu 2024. Anul trecut, producția combinată a celor două uzine, fără modelele nou introduse, depășea 200.000 de vehicule.
