Databricks finalizează o afacere colosală
Databricks, un startup american de inteligență artificială cu sediul în Statele Unite, dar cu doi fondatori români, a anunțat achiziționarea startup-ului Neon, care oferă o versiune comercială a bazei de date open-source PostgreSQL, într-o tranzacție estimată la circa 1 miliard de dolari.
Neon, cu sediul în San Francisco, a strâns recent peste 130 de milioane de dolari de la investitori, inclusiv fondul M12 al Microsoft. Compania are în prezent peste 130 de angajați și servește peste 18.000 de clienți, printre care OpenAI, Adobe, Boston Consulting Group, Replit și Vercel.
Fondată în 2021, Neon a atras atenția investitorilor și a fost un jucător activ în ecosistemul de startup-uri. Databricks, care a fost fondată în 2013 de un grup de profesori de la University of California, Berkeley, a achiziționat mai multe startup-uri în ultimii doi ani pentru a-și extinde capacitățile în domeniul inteligenței artificiale. Recent, a cumpărat Fennel AI, o companie care automatizează fluxurile de date pentru aplicațiile AI, iar anterior a achiziționat Lilac AI și MosaicML Inc., tranzacții care au fost evaluate la aproximativ 1,3 miliarde de dolari.
Databricks a încheiat recent o rundă de investiții de peste 15 miliarde de dolari, având o evaluare de 62 miliarde de dolari. Printre investitorii strategici se numără Meta, precum și fonduri de investiții din Singapore și Qatar. Runda totală de investiții a inclus 10 miliarde de dolari în capital de risc și 5,25 miliarde de dolari sub formă de împrumuturi strategice de la bănci și companii private de creditare, printre care JP Morgan Chase, Barclays, Citigroup, Goldman Sachs și Morgan Stanley.
Investiția recentă va fi utilizată pentru extinderea afacerii, achiziții și internaționalizare. Databricks, care are doi cofondatori de origine română – Ion Stoica (președinte executiv) și Matei Zaharia (chief technologist) – dezvoltă tehnologii pentru baze de date și este considerată una dintre cele mai mari companii private din lume. Vânzările au crescut cu peste 60% în trimestrele anterioare comparativ cu anul precedent, având peste 10.000 de clienți la nivel global, dintre care 300 sunt clienți recurenți.
