Daniel David propune soluții pentru combaterea abandonului școlar
Ministrul Educației, Daniel David, a reafirmat angajamentul său de a reduce abandonul școlar, subliniind importanța infrastructurii educaționale în atragerea copiilor către școală. Acesta consideră că structurile modulare pot reprezenta o soluție temporară eficientă pentru desfășurarea activităților didactice, evidențiind existența mai multor proiecte susținute de Banca Mondială destinate dezvoltării infrastructurii educaționale.
„Aşa cum am spus în diverse contexte publice, sunt preocupat nu doar de buna educaţie a celor care se află în sistemul şcolar, dar şi de a-i readuce la şcoală pe cei care se află în afara acestuia, fie ca urmare a abandonului şcolar, fie prin faptul că nu au fost niciodată înscrişi în sistemul educaţional. Infrastructura educaţională este unul dintre factorii care-i stimulează pe copii să vină la şcoală. Dacă nu ai această infrastructură, nu au unde să beneficieze de educaţie, iar dacă o ai, dar nu se ridică la standardele aşteptate, poate fi o cauză a abandonului şcolar”, a declarat Daniel David.
Ministerul Educației lucrează pentru a stimula autoritățile locale în dezvoltarea infrastructurii educaționale. În prezent, ministerul derulează o serie de proiecte susținute de Banca Mondială pentru a îmbunătăți această infrastructură. David a menționat că, în cadrul acestui proces, copiii vor trebui să fie relocați temporar, până la consolidarea, reabilitarea sau construirea sediului unității școlare.
„Am vrut să văd dacă această relocare se face în condiţii bune pentru copii, profesori, comunitate educaţională şi procesul educaţional”, a adăugat ministrul. Daniel David a vizitat, împreună cu primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, o astfel de infrastructură modulară temporară, exprimându-și aprecierea pentru condițiile respectate, conform standardelor stabilite de Banca Mondială.
„Mi-a plăcut ceea ce am văzut. Primarul a promis că va construi şi un teren de sport în jurul acestei structuri, ceea ce va creşte şi mai mult calitatea mediului educaţional din zonă. Mă gândesc că astfel de structuri ar putea funcţiona nu doar acolo unde temporar lucrăm la infrastructura clasică a unităţilor şcolare, ci şi ca soluţie temporară pentru desfăşurarea activităţilor didactice pe perioada procesului de construcţie de spaţii şcolare noi sau în situaţiile/zonele în care spaţiile şcolare sunt deocamdată insuficiente”, a mai spus David.
Ministrul Educaţiei s-a declarat îngrijorat că un număr prea mare de copii nu sunt parte a sistemului de educaţie obligatoriu (4-18 ani), subliniind că acest lucru nu doar că le irosește potențialul de inteligență și creativitate, ci și le reduce șansele unei vieți mai bune.
