Daniel David anunță un ghid pentru integrarea inteligenței artificiale în educație
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că în „una-două săptămâni” va fi introdus un ghid de utilizare a inteligenței artificiale (IA) în mediul preuniversitar. Scopul acestui ghid este de a arăta cum poate fi folosită IA pentru a fi „un plus, nu un minus” în activitățile educaționale, având în vedere că tot mai mulți elevi utilizează această tehnologie.
Un raport din Marea Britanie indică faptul că doar 2% dintre elevi nu folosesc inteligența artificială în activitățile lor. David a subliniat că este „extraordinar de bine” că elevii conștientizează problema impactului IA asupra procesului de învățare, gândirii critice și efortului personal. El a afirmat că această situație a fost deja abordată de profesori și că este un semn pozitiv că elevii discută despre aceste aspecte.
„Tehnologia, inclusiv inteligența artificială, nu este bună sau rea în sine, ci devine mai bună sau mai proastă în funcție de cum o utilizăm”, a precizat David. Ministrul a menționat că în România există deja instrucțiuni și ghiduri de utilizare a inteligenței artificiale în învățământul superior și în anumite segmente ale învățământului preuniversitar.
Ghidul care urmează să fie lansat va ajuta utilizatorii să înțeleagă cum să folosească inteligența artificială, punând accent pe procesul de învățare și nu doar pe rezultate. David a subliniat că acest ghid este destinat învățământului preuniversitar, deoarece universitățile au dezvoltat deja ghidurile proprii.
