Schimbările în Evaluarea Națională: Clarificările lui Daniel David
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a oferit clarificări cu privire la modificările pe care le propune pentru Evaluarea Naţională, pe care o consideră „limitată”. El a subliniat că aceste schimbări nu implică susținerea examenului la toate materiile, afirmând: „Nu înseamnă că vei avea testul şi disciplina, că în momentul ăla am complicat lucrurile.”
Ministrul a adus în discuție modele din alte țări, cum ar fi Franţa şi Italia, unde este posibil să existe un test standardizat cu subteste care să acopere discipline diferite. „Dacă se poate în alte ţări, cred că se poate şi în România”, a adăugat el.
Daniel David a criticat actualul sistem, menționând că evaluarea naţională în clasa a opta este limitată la două discipline, ceea ce o face restrictivă. „Este o evaluare punctuală care grevează parcursul educaţional al copiilor”, a subliniat el.
Deși nu insistă ca schimbările să fie implementate de anul viitor, ministrul a afirmat că „la un moment dat” examenul va trebui schimbat. În prezentarea raportului său privind starea educaţiei, el a accentuat că evaluările naţionale nu sunt suficiente. “Nu poţi să spui, pe de-o parte, că tu vrei să promovezi cele opt competenţe-cheie, iar Evaluările Naţionale tu ce faci, focalizezi pe două: Matematica şi Limba şi literatura română”, a explicat David.
El a subliniat necesitatea evaluării tuturor competenţelor-cheie pentru a determina dacă elevii le-au asimilat, cum se compară diferitele şcoli şi cum se comportă profesorii în transferul acestor competenţe.
