Dacia Sandero pierde teren în fața unui competitor surprinzător pe piața europeană
Vânzările modelului Dacia Sandero au scăzut în luna martie în Europa, într-o piață care a înregistrat un avans ușor. Astfel, modelul mărcii românești a fost depășit pentru prima dată în acest an de un automobil concurent direct în segmentul B. Vânzările Dacia Sandero au scăzut cu 6% față de anul trecut, ajungând la 23.291 unități.
Peugeot 208 a reușit să depășească Dacia Sandero, având un total de 24.235 unități vândute, cu o creștere de 6,46%. Modelul 208, care are și o versiune electrică, a revenit în forță în vânzări, după ce în ultimele luni fusese surclasat de Renault Clio și alte modele din segment.
Pe locul al treilea în martie s-a clasat Nissan Qashqai, cu 22.015 unități vândute, în scădere cu 5,21%. Următoarele locuri în clasament au fost ocupate de Renault Clio (21.803 unități), VW T-Roc (cel mai vândut SUV din Europa) și VW Golf, care a înregistrat o scădere de 18% față de lunile anterioare. VW Tiguan completează prezența mărcii germane între primele cele mai vândute mașini europene, urmat de Opel Corsa și Ford Puma, care a revenit în Top 10 cu 18.686 unități vândute și o ușoară creștere de 1%.
În schimb, Dacia Duster a coborât pe locul 16, cu 16.264 vehicule vândute, în creștere cu 14% față de vânzările din 2024. Modelul Jogger s-a confruntat, de asemenea, cu o scădere de 5%, având un volum de 7.200 unități vândute.
La finalul trimestrului, Dacia Sandero rămâne totuși cel mai vândut automobil din Europa, cu un volum total de 66.596 unități vândute, deși vânzările sale au înregistrat un declin de 5,5%. Peugeot 208 a urcat pe locul al doilea, cu 53.702 unități, depășind VW Golf, care a avut o scădere de peste 14%, având același volum de vânzări. Renault Clio, VW Tiguan și VW T-Roc completează topul trimestrial, iar Dacia Duster reușește să se mențină în top 10 cu 47.000 de unități și un avans de 14,4%.
