Dacia prinde avânt impresionant pe piața auto europeană
Fluctuațiile de vânzări ale mărcii Dacia pe piețele din Europa, în acest an, au adus o mare surpriză în Germania, unde concurența este mult mai puternică, iar grupul Volkswagen domină vânzările. Vânzările Dacia au crescut în luna iulie, cu un procent aproape dublu față de media pieței, profitând de revirimentul industriei auto din Germania, cea mai mare piață de vehicule din Europa.
În luna iulie, Dacia a raportat vânzări de 7.224 de autoturisme, avansând cu 19,1%, mult peste cele 11 procente cu care a crescut piața auto din Germania în aceeași lună. Cota de piață a Dacia a fost de 2,7% în luna iulie, în creștere ușoară față de media anuală. Cu cifrele favorabile din iulie, marca românească și-a îmbunătățit rezultatele din prima jumătate a anului, reducând scăderea de la începutul anului la 3,6%. Totalul vânzărilor Dacia în intervalul ianuarie – iulie se ridică acum la 42.680 de autoturisme, cu o medie de peste 6.000 de autoturisme lunar, și o cotă de 2,6%.
Principalele motoare de creștere ale vânzărilor Dacia au fost noul Bigster, care se bucură de o cerere crescândă în rândul germanilor, Duster 3, aflat în al doilea an de existență, și Spring, cel mai accesibil automobil electric din Europa. Creșterea accelerată a vânzărilor a propulsat Dacia în clasamentul vânzărilor, apropiindu-se de Toyota, fiind a patra marcă pe piață non-germană, după Ford, Hyundai și Toyota.
Succesul Dacia este cu atât mai notabil cu cât depășește performanțele unor mărci cu o poziție solidă în Germania, precum Volvo, Kia sau Peugeot, care au înregistrat scăderi consistente ale vânzărilor în ultima lună. Inclusiv Tesla, aflată într-un derapaj prelungit al vânzărilor, a raportat o scădere de -55% în iulie, cu vânzări de 1.110 unități, o cincime față de cât vindea în urmă cu un an.
Germania se află într-o perioadă de revenire a vânzărilor de automobile, susținută de interesul tot mai mare pentru vehicule electrice. În iulie, clienții germani au cumpărat 264.802 autoturisme, cu 11,1% mai multe decât în urmă cu un an. De la începutul anului, vânzările sunt mai mici decât în 2024, cu 1,66 milioane de autoturisme, adică -2,5% față de ianuarie – iulie 2024.
Dacia a vândut anul trecut, în Germania, 71.500 de autoturisme, având o creștere de peste 4 procente, iar pentru 2025 mizează pe un posibil avans susținut de noul Bigster. Totuși, posibile scăderi ale modelului Sandero și ale modelului Jogger ar putea afecta țintele mărcii pe această piață.
