Dacia își recuperează viteza pe piața franceză
Dacia a reușit o lună foarte bună pe piața franceză, având o creștere de peste 10% într-un context de scădere generală a pieței. În luna mai, marca a vândut 12.000 de autoturisme, ceea ce reprezintă o creștere de 12,4%, în timp ce piața a înregistrat o scădere de 12,3%. Dacia și-a majorat cota de piață la 9,6%, devenind a treia cea mai puternică marcă din Franța, după Renault și Peugeot, cu peste două puncte procentuale peste Citroen.
Suportul pentru succesul Dacia a venit în special din partea noului model Duster, care continuă să urce în clasamentul vânzărilor. Cu 18.557 de unități vândute de la începutul anului, Duster a ajuns al doilea cel mai vândut SUV din Franța, după Peugeot 2008, și al cincilea cel mai vândut automobil în general. Modelul Sandero se află pe locul 3, cu 28.440 de vehicule vândute în primele cinci luni ale anului, fiind depășit doar de Renault Clio și Peugeot 208.
În ceea ce privește celelalte modele Dacia, Jogger a vândut 6.676 unități, ocupând un loc modest în piață, în timp ce Bigster, aflat în primele luni de existență, se situează pe locul 52 cu 3.450 unități. Modelul electric Spring a vândut 3.000 de unități, dar se află după locul 50. În total, Dacia a vândut 60.142 de autoturisme pe piața franceză de automobile de la începutul anului, având o ușoară scădere de 4,3% din cauza declinului din primele luni ale anului.
Cota de piață din intervalul ianuarie – mai este de 8,9%, cu 2,4 puncte procentuale peste Citroen, care a vândut cu circa 10.000 de autoturisme mai puțin decât Dacia. Renault, în continuare, are un avantaj de 3,4 procente, cu 120.146 autoturisme vândute, astfel că grupul Renault este la egalitate (27,2% față de 27,9%) cu Stellantis, care vinde pe piață nu mai puțin de nouă mărci.
