Dacia își recuperează avansul pe piața europeană, în timp ce Tesla înregistrează o nouă scădere
Vânzările de automobile din Europa au crescut cu 1,3% în luna mai, continuând tendința de revenire, deși într-un ritm destul de lent. Dacia a reușit să încheie luna cu o creștere de 13,7%, după o scădere în luna anterioară, pe fondul lansării modelului Bigster. În contrast, Tesla a înregistrat o nouă scădere, conform datelor recente.
Vânzările Dacia au crescut ca urmare a performanțelor bune ale modelelor Duster și Bigster. SUV-ul Duster a vândut 15.000 de unități, în creștere cu 8,1% față de volumul din urmă cu un an. Bigster a vândut 4.700 de unități, reprezentând aproape 10% din totalul vânzărilor mărcii. Modelul electric Spring a contribuit, de asemenea, cu peste 2.000 de unități, mai mult decât dublu față de ceea ce reușea în aceeași lună din 2024.
Cel mai vândut model al Dacia rămâne Sandero, cu 21.000 de unități vândute, o creștere de 5,8% comparativ cu luna mai din 2024. Totuși, Sandero se confruntă cu o scădere de 7,8% după cinci luni, vânzând 108.500 de unități. În schimb, Duster are o creștere de aproape 9.000 de vehicule, echivalente cu o creștere de 12%.
Pe de altă parte, Jogger a avut vânzări de 6.100 de unități, cu o scădere de circa 1.300 față de anul precedent, iar Logan a înregistrat o cădere semnificativă de 49%, având mai puțin de 1.000 de unități vândute, probabil din cauza amânării programului Rabla din România.
După cinci luni, Dacia a raportat un avans de 2,5% față de perioada similară de anul trecut. În același timp, Bigster a adunat aproape 10.000 de unități vândute, având potențialul de a deveni noua vedetă a mărcii. Modelul electric Spring își menține ritmul, apropiindu-se de 10.000 de unități vândute, cu o creștere de 62,5% comparativ cu 2024.
Pe piața auto europeană, companiile au avut evoluții variate. VW Group a vândut 308.500 de mașini în mai, Renault Group 112.000 unități, iar Ford 42.500 unități. În schimb, Stellantis a înregistrat o scădere cu 171.000 unități, Toyota cu 79.200 unități, iar Mercedes cu 59.500 unități. Companiile chineze, în special pe segmentul de mașini electrice, au avut o lună de creștere, cu BYD având o majorare de patru ori față de cifrele de anul trecut.
În ceea ce privește Tesla, compania a continuat să scadă, având un total de 14.000 de vehicule vândute în luna mai, cu o scădere de 28%. Modelul său principal, Model Y, a scăzut la 10.400 unități, înregistrând o scădere de 7,5% față de anul trecut. Model 3 a avut o prăbușire de 55%, cu doar 3.600 de unități vândute. După cinci luni, Tesla a raportat un declin de 37%, cu doar 76.400 vehicule vândute comparativ cu 121.000 în urmă cu un an.
Vânzările de vehicule electrice din UE au crescut cu 26%, iar Model Y se confruntă acum cu o competiție acerbă din partea Skoda Elroq și a seriei ID de la VW. Pe segmentul hibrid, Duster se află printre modelele cu cea mai rapidă ascensiune, având peste 4.300 de exemplare 1.6 hybrid vândute dintr-un total de 15.000.
