Dacia își consolidează poziția pe piața germană
Vânzările de autoturisme au crescut în Germania în luna mai, compensând parțial scăderile din lunile anterioare. Dacia, un constructor auto românesc, a raportat vânzări stabile, cu 5.128 de autoturisme vândute în luna mai, echivalent cu o scădere nesemnificativă de 0,1% față de anul anterior. Astfel, volumul total vândut de Dacia în acest an a ajuns la 22.480 de unități, reducând scăderea pe intervalul ianuarie – mai la -5,7%.
În luna mai, Dacia a fost depășită de Fiat, care de obicei are vânzări mai mici decât marca românească, dar a reușit să se mențină peste sud-coreenii de la Kia și peste rivalii de la Citroen.
Tesla înregistrează o scădere accentuată
Pe segmentul vehiculelor electrice, Tesla se confruntă cu dificultăți majore. Compania a înregistrat doar 1.210 autoturisme înmatriculate în luna mai, ceea ce reprezintă o scădere drastică de 36,2%. Astfel, Tesla a fost depășită de MG și BYD, care au vândut 2.156, respectiv 1.857 de vehicule, deși aceste cifre includ și motorizări PHEV.
Până la finalul celor cinci luni, Tesla a raportat o scădere de 57,7%, cu doar 7.030 de vehicule înmatriculate. Comparativ, în ultimii doi ani, Tesla atingea acest volum într-o singură lună.
În contrast, celelalte mărci au înregistrat majoritatea creșterilor în luna mai, cu excepția SEAT, Volvo, Renault și Porsche. Marca VW, liderul pieței, a avut un avans de 5%, iar după primele cinci luni, VW a crescut cu 4%, BMW cu 3,5%, iar Ford cu 5,7%. Alte mărci precum Audi, Hyundai și Toyota continuă să aibă volume sub nivelul din 2024. Nicio altă companie nu a experimentat un declin atât de drastic ca Tesla în acest an.
