CT BUS Constanța își schimbă conducerea
Fănel Popa a fost numit oficial director general al companiei CT BUS pe data de 28 noiembrie 2025, având un mandat până în 9 aprilie 2027. Această numire vine după ce el a asigurat interimatul funcției, în urma demisiei fostului director, Sorin Țuțuianu.
Procedura de selecție pentru ocuparea funcției de Director General a fost demarată la finalul lunii august 2025, iar până la termenul-limită de depunere a dosarelor, 26 septembrie 2025, și-au depus candidaturile opt persoane. Printre aceștia se numără Bogdan Niță, fost director al companiei, Florin Gheorghe, fost director al Regiei Autonome de Exploatare a Domeniului Public și Privat Constanța, Laurențiu Costache, fost șef al Gărzii de Coastă, Constantin Emilian Șerban, fost șef Birou în cadrul SNTFM CFR Marfă SA CZM Constanța, și Adrian Belu, reprezentant al partidului AUR.
Contestații asupra procesului de selecție
Unul dintre candidați, Bogdan Niță, a exprimat critici cu privire la modul în care s-a desfășurat procedura de selecție. El a declarat: „Procedura de selecție a directorului general al CT BUS s-a încheiat, iar eu nu am fost selectat pentru conducerea companiei. Deși nu am văzut nicăieri un comunicat oficial privind finalizarea selecției, pe site-ul companiei, la secțiunea „Guvernanță corporativă”, apare deja un „nou” director general, numit din 28 noiembrie 2025, cu mandat până în 2027.”
Niță a adăugat că rezultatul a fost afișat public înainte ca candidații să fie informați oficial și că a fost notificat de către compania de recrutare doar în seara anunțului. El a criticat lipsa de transparență a procesului, menționând că „calendarul public s-a oprit în faza inițială” și că nu a fost prezentat un clasament sau punctaj final. De asemenea, a subliniat absența unui membru din comisia de examinare și a exprimat îngrijorări cu privire la echitatea întrebărilor și timpului acordat candidaților.
„Toate acestea reprezintă motive evidente de contestare a rezultatului. Nu mă iluzionez: alegerea a fost aprobată de cine trebuie, iar implicarea reală a altor factori la CT BUS pare limitată. Practicile administrative actuale avantajează doar anumite persoane, care se vor menține în poziții de putere,” a concluzionat Niță.
El a sugerat că ar fi util ca noul director să publice soluțiile prezentate pentru salvarea CT BUS, menționând că până acum acțiunile vizibile au fost doar concedieri și rectificarea incompletă a bugetului, ceea ce indică o „bâjbăială managerială.”
