Controverse aprinse în jurul unui pod centenar peste râul Olt
Un scandal a izbucnit între autorități și localnici în județul Brașov, în legătură cu un pod peste râul Olt. Autoritățile intenționează să dărâme podul existent și să construiască unul nou, în timp ce localnicii se opun acestei decizii și propun ca demolarea să aibă loc doar după ce noul pod va fi finalizat. Aceștia susțin că, în caz contrar, vor fi nevoiți să ocolească zeci de kilometri.
Podul, construit în urmă cu peste un secol, se află într-o stare avansată de degradare, prezentând un real pericol pentru cei care îl traversează. Conform informațiilor, bucăți de beton s-au desprins, iar în unele zone asfaltul s-a surpat. Autoritățile locale consideră că demolarea este absolut necesară și au demarat un proiect pentru construirea unei noi structuri în același loc.
Localnicii, pe de altă parte, cer construirea podului nou lângă cel vechi sau doar reabilitarea podului existent. Aceștia subliniază dificultățile întâmpinate, mai ales pentru copii care merg la școală sau pentru cei care lucrează în Brașov. „Cum să lăsăm mașinile acolo, dacă suntem cu mașinile?!”, întreabă un localnic. O femeie a adăugat: „Sunt copiii cu școala, copiii cu serviciul în Brașov și e foarte greu. Trebuie să pleci cel puțin cu o oră mai repede.”
Ciprian Bătrânu, consilier local în Hărman, a declarat că localnicii ar trebui să ocolească 30-40 de kilometri pentru a ajunge de cealaltă parte a Oltului, ceea ce este aproape imposibil. Autoritățile au explicat că construirea unui pod nou lângă cel existent ar implica costuri mari și exproprieri, iar reabilitarea podului vechi nu ar fi justificată din punct de vedere financiar.
În acest context, s-a discutat și despre închiderea podului vechi, având în vedere riscurile pentru siguranța persoanelor care circulă pe acesta. O soluție propusă ar fi construirea unei punte pietonale. Localnicii au solicitat, de asemenea, încadrarea podului vechi ca monument istoric, dar cererea le-a fost respinsă de Comisia de Cultură.
Licitația pentru noul pod este programată să aibă loc până în aprilie anul viitor, iar termenul de execuție estimat este de 14 luni, cu costuri de peste 18 milioane de lei din bugetul județean.
