Contract de 2,1 miliarde lei pentru revitalizarea liniei feroviare București – Giurgiu Nord Frontieră
CFR Infrastructură a anunțat semnarea contractului pentru modernizarea completă a liniei de cale ferată București – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră, cu o valoare de 2,1 miliarde lei, fără TVA. Execuția lucrărilor va dura 30 de luni.
Traseul București – Giurgiu oferă două variante pentru călători: cea modernizată (via Gara Progresu – Comana) și cea ocolită (pe la Videle). În prezent, un drum cu mașina se face într-o oră, în timp ce pe calea ferată durează mult peste două ore. Acum 25 de ani, cele mai rapide trenuri efectuau parcursul în doar o oră și jumătate, iar din 2005, trenurile internaționale spre Bulgaria și Turcia au fost nevoite să ocolească, astfel că drumul București – Sofia durează peste zece ore.
Modernizarea va viza 93 de km, având ca scop reducerea timpului de parcurs și creșterea atractivității orașului Giurgiu pentru investitori. Este important de menționat că porțiunea Vidra – Comana, care a fost modernizată în anii anteriori, nu este inclusă în acest proiect.
Durata totală a contractului este de 158 de luni, cu 6 luni alocate activităților de proiectare, 30 de luni pentru execuția lucrărilor, o garanție de 120 de luni și 2 luni pentru activități post-recepție.
Obiectivele investiției
Investiția are ca obiectiv modernizarea infrastructurii de cale ferată între stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2. Efectele scontate ale acestei modernizări includ:
- Îmbunătățirea mobilității și accesibilității pentru locuitorii și mediul de afaceri din județele Ilfov și Giurgiu;
- Creșterea atractivității municipiului Giurgiu și consolidarea conexiunilor acestuia cu rețelele europene de transport;
- Stimularea investițiilor în zonele cu potențial economic, precum Parcul Industrial și Tehnologic Giurgiu Nord;
- Creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor și reducerea semnificativă a timpului de parcurs;
- Sporirea siguranței circulației și îmbunătățirea confortului călătorilor;
- Reducerea emisiilor poluante și a impactului negativ asupra mediului;
- Descongestionarea traficului feroviar în zona Capitalei și în localitățile adiacente.
