Compania românească de apă care a cucerit TikTok-ul
O companie de apă din România, Compania de Apă Someș din Cluj-Napoca, a devenit vedetă pe TikTok după ce a lansat o serie de videoclipuri scurte educative despre apă. Aceste clipuri abordează subiecte precum modul în care apa este extrasă, cum ajunge la robinete, ce se întâmplă cu apele uzate și utilizarea eficientă a apei în perioadele de secetă.
În doar trei luni, videoclipurile au adunat zeci de mii de vizualizări și sute de comentarii. Reprezentanta companiei explică, în cadrul acestor filmulețe, importanța unei rețele de apă dimensionate corect: „Să zicem că supradimensionăm rețeaua, trece perioada de caniculă, oamenii nu mai udă în grădină, revenim la un consum normal și apa începe să stagneze în rezervoare, țevi, conducte supradimensionate. Ce se întâmplă?! Apa își pierde proprietățile și pot apărea bolile gastrointestinale.”
De asemenea, ea subliniază că „apa de la robinet nu are cum să fie gratis”, menționând costurile asociate cu pompele și conductele necesare pentru extragerea apei din Tarnița, care necesită întreținere. Unele dintre materialele video au fost filmate chiar în zona barajului Tarnița, având ca scop educarea populației cu privire la utilizarea responsabilă a apei în perioadele de secetă și explicarea traseului apei de la sursă până la robinet.
Videoclipurile au generat un impact semnificativ, fiind vizualizate de sute de mii de utilizatori pe platformele sociale. Opiniile publicului sunt variate; o tânără consideră că materialele sunt educative, în timp ce un alt localnic le consideră irelevante, întrebându-se de ce au fost cheltuiți atâția bani pentru acestea.
Directorul general al Companiei de Apă Someș, Călin Neamțu, a explicat că au fost încheiate trei contracte, fiecare în valoare de 3.000 de euro, iar prețurile se încadrează în limitele permise pentru achizițiile directe. „Am găsit această variantă, de a crea niște materiale din care să rezulte cum se produce apa, care este traseul apei, ce se întâmplă în momentul în care unii folosesc apa în această perioadă,” a adăugat acesta.
Prin aceste inițiative, compania își propune să ajungă la cât mai mulți consumatori și să sublinieze importanța utilizării responsabile a apei.
