Comisia Europeană: Agenții de turism online promit returnarea banilor pentru zborurile anulate în 14 zile!
În urma unui dialog cu Comisia Europeană și cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC), agențiile de turism online Expedia și Lastminute.com s-au angajat să informeze consumatorii cu privire la drepturile lor și să asigure rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană. Acest angajament a fost făcut conform unui comunicat de presă.
În detaliu, în cazul zborurilor anulate, Expedia și Lastminute.com vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data la care agenția de voiaj online primește rambursarea de la compania aeriană, rezultând o rambursare totală în maximum 14 zile pentru consumatori. De asemenea, agențiile au declarat că au lichidat orice restanțe legate de rambursări.
Agențiile de turism online vor oferi, de asemenea, informații de contact, inclusiv numere de telefon și adrese de e-mail, în secțiunile de asistență sau „contactați-ne” de pe site-urile lor web, pentru a facilita comunicarea consumatorilor. Informațiile privind beneficiile specifice ale diferitelor pachete de servicii vor fi mai clare, iar consumatorii vor fi informați în mod explicit despre drepturile lor legale în temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni, în cazurile în care compania aeriană își anulează zborurile.
În plus, va exista o clarificare a consecințelor pe care serviciile specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene le pot avea asupra drepturilor consumatorilor în cazul unei perturbări a zborului. Lastminute.com a convenit să implementeze majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, cu punerea în aplicare completă până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia a afirmat că practicile sale sunt deja conforme cu angajamentele menționate.
Acest dialog, condus de Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor, a urmărit să încurajeze agențiile de turism online să adopte voluntar practici care să îmbunătățească protecția consumatorilor și să asigure respectarea legislației UE. Acțiunea se bazează pe coordonarea din 2023, care a obținut aceleași angajamente din partea Edreams ODIGEO, a Grupului Etraveli și a Kiwi.com, aducând numărul total al agențiilor de turism online care aderă la aceste angajamente la cinci.
Rețeaua autorităților europene de protecție a consumatorilor va monitoriza implementarea corectă a angajamentelor de către Expedia și Lastminute.com până la termenul convenit și va continua să supravegheze punerea în aplicare a angajamentelor de către Edreams ODIGEO, Etraveli Group și Kiwi.com.
