Coca-Cola ia în calcul vânzarea lanțului Costa Coffee
Coca-Cola analizează oportunitatea de a-și vinde lanțul britanic de cafenele Costa Coffee, al doilea ca mărime din lume după Starbucks, la șase ani după achiziția acestuia în schimbul a peste 5 miliarde de dolari. Gigantul american din industria băuturilor răcoritoare colaborează cu banca de investiții Lazard pentru a evalua mai multe opțiuni, inclusiv o potențială vânzare.
Compania a purtat deja discuții inițiale cu un număr restrâns de potențiali ofertanți, inclusiv firme de capital privat. Ofertele indicative sunt așteptate la începutul toamnei.
Lanțul de cafenele Costa Coffee, fondat la Londra la începutul anilor ’70 de frații Bruno și Sergio Costa, a intrat pe piața din România în 2006, în regim de franciză, având o rețea de peste 10 unități, predominant în Capitală, dar s-a retras în 2008, în urma crizei financiare. Coca-Cola a relansat produsele Costa Coffee în România în 2020, după ce a preluat lanțul britanic de cafenele de la compania Whitbread, într-o tranzacție de 3,9 miliarde de lire sterline (5,1 miliarde dolari).
Luna trecută, directorul general al Coca-Cola, James Quincey, a sugerat că vor exista schimbări în operațiunile Costa. „Investiția noastră în Costa nu este acolo unde ne-am dorit din punct de vedere al ipotezei investiționale. Suntem în stadiul de reflecție asupra a ceea ce am învățat, gândindu-ne cum am putea găsi noi căi de creștere în categoria cafelei, continuând în același timp să conducem cu succes afacerea Costa”, a transmis Quincey într-o conferință cu investitorii și analiștii.
Costa Coffee este prezent în 50 de țări, cu peste 4.200 de cafenele, dintre care 2.800 în Marea Britanie și Irlanda. Este cel mai mare lanț de cafenele din Marea Britanie și al doilea cel mai mare la nivel global, după Starbucks. Vânzarea lanțului ar putea genera o pierdere de 2 miliarde de lire sterline pentru Coca-Cola, conform analiștilor.
