Ciprian Șerban, reacție după suspendarea trenurilor din cauza datoriilor CFR Călători
Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, le cere directorilor CFR Călători și CFR Infrastructură (CFR S.A.) să deblocheze circulația trenurilor, după ce activitatea a fost suspendată pe mai multe rute din cauza datoriilor. Ministrul susține că au fost alocate deja fonduri și îi amenință pe șefii CFR că vor pleca acasă dacă se folosesc de funcțiile pe care le dețin pentru „răfuieli personale”.
„Le cer directorilor CFR Călători și CFR Infrastructură (CFR S.A.) să ia toate măsurile pentru ca trenurile să poată circula în condiții normale. În cazul în care nu vor găsi soluții prin dialog, mă văd obligat să solicit măsuri împotriva ambilor. Situația creată este una cu impact social, iar eu, ca ministru, sunt obligat să iau decizii pentru cetățeni”, a declarat Ciprian Șerban.
Ministrul a precizat că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a alocat deja pentru CFR Călători, pentru luna aceasta, 243 de milioane de lei, bani care să fie folosiți pentru plata datoriilor pe care CFR Călători le are față de CFR Infrastructură, administratorul infrastructurii feroviare.
„Directorul General al CFR Călători, Traian Preoteasa, are acum posibilitatea să plătească această datorie și să stingă acest conflict care creează probleme, în primul rând călătorilor. La rândul lui, Directorul General al CFR Infrastructură (CFR S.A.), Ion Simu, ar trebui să abordeze situația lucid astfel încât circulația trenurilor să nu fie întreruptă. Rolul lor este să ofere servicii publice de calitate și nu să se folosească de funcțiile pe care le dețin pentru răfuieli personale”, a adăugat ministrul.
Ciprian Șerban a subliniat că nu va tolera astfel de comportamente și că „cine nu înțelege că este în slujba cetățeanului va pleca acasă”.
Ce s-a întâmplat
CFR SA a anunțat suspendarea temporară a circulației mai multor trenuri operate de CFR Călători, începând de marți, 21 octombrie, ora 00:01, din cauza neachitării la termen a datoriilor aferente Tarifului de Utilizare a Infrastructurii. Datoria depășește 100 de milioane de lei, iar decizia vizează zeci de trenuri Regio și InterRegio din întreaga țară.
