Chery își face debutul în România cu SUV-urile Omoda și Jaecoo
Chery, compania chineză de automobile, își va lansa mărcile Omoda și Jaecoo pe piața din România, aducând două SUV-uri inovatoare. Această intrare pe piață va fi realizată prin intermediul Genius Automotive Europe kft, o firmă din Ungaria care va acționa ca agent de distribuție.
Omoda și Jaecoo au fost anunțate încă din 2022, iar Genius Automotive Europe a preluat importurile de automobile ale grupului Chery pe piața din Ungaria. Acordul semnat pentru România include și distribuția pe piața din Bulgaria a acestor vehicule.
Mark Pu, Brand Manager pentru Omoda și Jaecoo, a declarat că „brandurile noastre au semnat o scrisoare de intenție cu Genius Automotive Europe kft, confirmând astfel că aceasta va activa ca agent al afacerii de distribuție pe piața românească.” Pu a adăugat că se negociază înființarea unei echipe dedicate pentru piața românească.
În Europa, Omoda și Jaecoo au fost deja introduse pe piețele din Spania și Italia, unde Omoda a vândut aproximativ 15.000 de vehicule anul trecut, iar Jaecoo a livrat circa 2.500 de unități. Ambele mărci oferă versiuni electrice, hibride și cu motorizări cu combustie.
Strategia de intrare pe piața românească
Planul de intrare pe piața din România este structurat în trei etape. Prima etapă constă în promovarea mărcilor, care va începe în luna iunie. A doua etapă va include un eveniment de lansare a mărcii și a produselor, programat pentru al patrulea trimestru al acestui an, când vor fi lansate modelele OMODA5 și JAECOO7. Aceste modele vor avea diferite sisteme de propulsie. În cele din urmă, strategia vizează consolidarea vânzărilor după lansare.
OMODA5 este un SUV de 4,40 metri lungime, cu o siluetă de tip coupe, disponibil atât în versiuni electrice, cât și cu combustie, având opțiuni de tracțiune față și 4×4. JAECOO7, pe de altă parte, este un SUV cu un design mai robust, asemănător cu modelele Range Rover, și se vinde în Europa cu un motor PHEV bazat pe un propulsor cu combustie de 1.5 litri.
Activitățile de producție ale Chery în Europa
Chery a achiziționat fosta uzină Nissan din Spania, unde produce acum modelul Tiggo 8, vândut local sub brandul Ebro și în Italia sub brandul DR. Compania chineză a exprimat interesul de a construi o a doua fabrică europeană, dar nu a oferit detalii despre locația acesteia. S-au vehiculat informații despre o posibilă preluare a uzinelor VW din Germania, care ar putea fi închise.
Chery este cel mai mare exportator de automobile din China, cu un volum de 1,14 milioane de vehicule exportate în 2024, ceea ce reprezintă aproape jumătate din vânzările globale ale companiei, care au ajuns la 2,6 milioane de vehicule. De asemenea, compania a înregistrat o creștere de 65% în vânzările din China, situându-se pe locul 5 în clasamentul vânzărilor pe piața de origine.
