CFR SA a încheiat un acord pentru revitalizarea traseului Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane
CFR SA a anunțat semnarea contractului pentru modernizarea liniei feroviare Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, cu o valoare ce depășește 2,3 miliarde de lei fără TVA. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027.
Contractul vizează Proiectarea și Execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 4: Cap X Drobeta Turnu Severin – Cap X Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250.
Ofertantul câștigător este asocierea formată din IC IÇTAŞ INȘAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI și Societatea Comercială Rotary Construcții Mentenanță S.A., cu lider de asociere IC IÇTAŞ INȘAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI.
Valoarea totală a contractului este de 2.309.944.931,12 lei (fără TVA), iar durata acestuia este de 195 de luni, distribuită astfel: 12 luni pentru proiectare, 60 luni pentru execuția lucrărilor, 120 luni garanție (60 luni + 60 luni suplimentari) și 3 luni pentru activități post-recepție finală.
Finanțarea proiectului provine de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite. Scopul principal al acestui proiect este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea unei infrastructuri feroviare moderne, sigure și eficiente, facilitând integrarea în rețeaua de transport europeană și promovarea unui transport sustenabil.
Printre principalele lucrări realizate în cadrul acestui proiect se numără: modernizarea liniei de cale ferată conform Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate pentru linie simplă sau dublă electrificată la 25 kV; introducerea de instalații de centralizare electronice/electrodinamice și a sistemului de siguranță ERTMS nivel 2; asigurarea unei sarcini maxime de 22,5 tone/osie și lungimi maxime de 740 m pentru trenuri; construirea de peroane înalte de 400 m lungime în toate stațiile; modernizarea a 7 tuneluri și realizarea de lucrări civile în stații; asigurarea unei viteze maxime de circulație de 100 km/h.
De asemenea, vor fi modernizate instalațiile de electrificare și sistemele de semnalizare și telecomunicații, vor fi amplasate panouri fonoabsorbante și soluții alternative pentru reducerea zgomotului, iar capacitatea de tranzit pe acest segment important al coridorului feroviar european va crește.
