CFR Călători își exprimă îngrijorarea față de viitorul utilizării rețelei feroviare naționale
CFR Călători a declarat că nu există riscul interdicţiei de circulaţie a trenurilor de călători pe reţeaua naţională administrată de CFR SA, deoarece problemele au fost depăşite. Reacția a venit după ce presa a raportat că datoriile neplătite către CFR SA pentru utilizarea infrastructurii feroviare ar putea duce la interdicții de circulație pentru trenurile CFR Călători.
„Urmare a întâlnirii de la sediul Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) la care au participat reprezentanţii ARF, CFR Călători şi CFR SA, au fost identificate modalităţile prin care, cu sprijinul tuturor celor implicaţi, impedimentele existente au fost depăşite, astfel încât nu există riscul interdicţiei de circulaţie a unor trenuri operate de către CFR Călători pe reţeaua naţională aflată în administrarea CFR SA. Menţionăm că la acest moment facilităţile de călătorie pentru diferite categorii sociale nu sunt decontate la nivelul prestaţiei efectuate de CFR Călători, iar valoarea compensaţiei este inferioară valorilor care ar rezulta din aplicarea prevederilor contractului de serviciu public”, se arată într-un comunicat CFR Călători.
Preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, a declarat că datoriile la plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) acumulate de CFR Călători şi Transferoviar vor fi eşalonate. „Am avut o şedinţă cu CFR Călători, Transferoviar, CFR SA şi Electrificare CFR pentru a discuta acest subiect şi a găsi soluţii, în aşa fel încât să nu oprească trenurile în România. Cu siguranţă, se va găsi o soluţie. Noi am identificat deja câteva lucruri concrete pe care putem să le facem”, a afirmat Barbu.
Potrivit acestuia, CFR Călători discută despre o sumă de 41 de milioane de lei, iar Transferoviar are aproximativ 7 milioane de lei datorii. Eşalonarea acestor datorii este considerată soluţia pentru ca cele două companii să plătească administratorului infrastructurii feroviare.
În același timp, se menționează că trenurile Regio CFR Călători riscă să nu mai poată circula pe rețeaua națională de cale ferată începând cu 1 septembrie, iar de la 1 octombrie nu vor mai fi fonduri pentru operarea celor Inter-Regio, din cauza datoriilor acumulate de Compania Națională de Căi Ferate. Directorul Traian Preoteasa are facturi neachitate în valoare de aproape 8,2 milioane de euro.
