Cedric Heeren de la Skyline Europe: Românii își îndreaptă atenția spre achiziționarea unei a doua locuințe aproape de marile metropole
Cedric Heeren, CEO-ul companiei Skyline Europe, a anunțat o investiție de 50 de milioane de euro într-un resort premium în Poiana Brașov. Într-o discuție recentă, Heeren a evidențiat potențialul pieței rezidențiale din România și o tendință în creștere: românii își doresc o a doua locuință în apropierea marilor orașe.
„În Belgia, am dezvoltat numeroase reședințe secundare. Mulți belgieni au o a doua locuință pentru a se putea retrage în weekend. Credem că acest model este potrivit și pentru România, iar cererea pentru astfel de proprietăți, situate aproape de marile orașe, este în creștere. Acesta este unul dintre motivele importante pentru care am ales Poiana Brașov”, a declarat Heeren.
Obiectivul Skyline Europe este să dezvolte un resort turistic all-in, destinat atât sporturilor de iarnă, cât și activităților estivale. Potrivit lui Heeren, Poiana Brașov se remarcă prin oportunitățile unice de petrecere a timpului liber și prin cadrul natural deosebit. Stațiunea beneficiază de o conectivitate bună cu Brașov, un oraș strategic.
În ultimii ani, compania a derulat operațiuni de land banking pe aproximativ 250 de hectare în România, căutând locații atractive, cumpărând proprietăți și dezvoltându-le sau revânzându-le. „România este o piață foarte dinamică, cu multe oportunități. Observăm că și standardele de viață cresc, iar investițiile în infrastructură se înmulțesc, ceea ce creează și mai multe oportunități. Mă impresionează faptul că România are unul dintre cele mai mari procente de proprietari de locuințe din Europa. În Belgia, acest procent scade treptat, iar ne așteptăm ca același fenomen să se întâmple și în România, ceea ce va duce la dezvoltarea pieței de închirieri. Este o piață promițătoare, care le permite investitorilor să achiziționeze proprietăți pe care apoi să le închirieze”, a adăugat Heeren.
Skyline Europe dezvoltă anual între 600 și 1.000 de unități locative în Belgia, având o cifră de afaceri de aproximativ 300 de milioane de euro. Compania realizează toate proiectele in-house, de la concept până la livrarea clădirii către proprietari. Aceasta dispune de echipe dedicate în marketing, vânzări, tehnic și juridic, precum și o echipă specializată în relația cu clienții.
„Începem prin a identifica locații bune și intrăm în dialog cu autoritățile locale pentru a înțelege nevoile comunității. Apoi căutăm arhitecții potriviți, iar odată ce proiectul este aprobat, începem procesul de obținere a autorizațiilor. Acesta este un subiect sensibil în România, dar în Belgia lucrurile pot fi și mai dificile. Există multe proceduri și, în fiecare an, apar noi reguli care trebuie respectate – nu doar în domeniul urbanismului, ci și în cel al protecției mediului. Sunt implicate multe părți, iar fiecare are dreptul să își exprime punctul de vedere. De multe ori, aceste puncte de vedere se contrazic, ceea ce face ca procesul de obținere a autorizațiilor de construire să dureze mai mult”, a concluzionat Heeren.
