Carrefour își reafirmă angajamentele pentru 2025, în contextul creșterii vânzărilor pe trimestru
Carrefour, cel mai mare retailer european, a raportat vânzări trimestriale mai ridicate, reflectând rezultatele foarte bune înregistrate pe piața din Brazilia și îmbunătățirea performanței pieței franceze. Compania a redus prețurile pentru a atrage consumatorii afectați de inflația ridicată.
În primul trimestru din 2025, vânzările au atins 22,674 miliarde de euro, înregistrând un avans de 2,9% față de perioada similară din 2024. Carrefour a reafirmat că se așteaptă ca profitul înainte de dobânzi, taxe, amortizare și depreciere (EBITDA), venitul operațional recurent (ROI) și fluxul net de numerar să fie la un nivel ușor mai ridicat până în 2025.
Piața franceză a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 1,7% în primul trimestru din 2025, după un declin de 2,1% în ultimele trei luni din 2024, datele reflectând impactul pozitiv al reducerilor de prețuri. Vânzările hipermarketurilor Carrefour în Franța au scăzut cu 3,6% în primele trei luni din 2025, comparativ cu un declin de 3,8% în trimestrul patru din 2024. În contrast, vânzările din Brazilia, a doua mare piață a grupului, au crescut cu 5,4% în aceeași perioadă.
Compania a lansat o revizuire a portofoliului său de active, iar directorul financiar Matthieu Malige a menționat că analiza ‘înregistrează progrese’. Carrefour explorează diverse scenarii și discută cu consilierii despre opțiuni potențiale pentru afacere, inclusiv vânzarea de active, creșterea prin parteneriate și achiziții sau reorganizarea operațională.
De asemenea, Carrefour ia în considerare vânzarea completă sau a unei participații în companie, în cazul în care investitorii sunt interesați. Compania ar putea opta, de asemenea, să rămână independentă, implementând măsuri pentru sporirea competitivității prin modificări strategice și noi investiții.
Carrefour se confruntă cu o concurență acerbă din partea retailerilor germani Aldi și Lidl pe piața franceză, în contextul inflației ridicate. Orice tranzacție va necesita sprijinul acționarilor miliardari ai Carrefour, inclusiv familia Moulin, care deține Galeries Lafayette, precum și o companie holding a omului de afaceri brazilian Abilio Diniz, care deține o participație semnificativă în Carrefour.
