Carrefour își încheie aventura românească după 24 de ani de activitate pe piață
Lanțul francez de retail Carrefour intenționează să-și vândă magazinele din România și să părăsească astfel piața românească, conform publicației franceze L’Informe. Grupul de comerț a angajat o bancă de investiții pentru a evalua interesul potențialilor cumpărători.
Carrefour își propune, de asemenea, să vândă și operațiunile din Polonia și Argentina. În iulie 2025, Carrefour a anunțat oficial vânzarea celor 1.188 de magazine din Italia către compania italiană NewPrinces Group.
Compania a intrat pe piața din România în 2001. Vânzările Carrefour în România au atins aproape 2,3 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului, înregistrând o creștere de 1,9% față de perioada similară a anului trecut. Totuși, avansul a încetinit semnificativ în trimestrul al treilea, pe fondul măsurilor de austeritate care au afectat încrederea consumatorilor.
România a devenit a patra mare piață europeană în funcție de vânzări pentru retailer, după Franța, Spania și Belgia, în urma ieșirii francezilor de pe piața italiană în luna iulie. La finele lunii septembrie, rețeaua Carrefour din România număra 458 de magazine, inclusiv 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.
Sectorul supermarketurilor din România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri totală de 149 miliarde lei, în creștere cu 4,35% față de anul precedent, iar profitul net cumulat a fost de 4,1 miliarde lei. Cele mai mari supermarketuri din România, conform datelor financiare pentru anul 2024, sunt: Lidl, Kaufland, Profi, Carrefour, Mega Image, Penny și Auchan.
