Caroli: Reglementările vor influența industria alimentară în următorul deceniu
Caroli Foods Group, unul dintre liderii pieței locale de mezeluri, anticipează că reglementările privind trasabilitatea, ingredientele și amprenta de carbon vor modela industria FMCG în următorii 10 ani, la fel de puternic precum preferințele consumatorilor. De asemenea, compania preconizează o creștere a rolului automatizării și al inteligenței artificiale în procesele operaționale.
„Automatizarea și inteligența artificială vor eficientiza procesele operaționale, vor permite controlul lanțurilor de aprovizionare și trasabilitatea digitală, dar componenta umană va continua să definească cultura companiei noastre”, afirmă reprezentanții Caroli. Compania își propune să rămână în topul producătorilor de produse de carne ambalată din România.
În urmă cu 10 ani, Caroli se concentra pe extinderea portofoliului de produse și pe investiții în tehnologie pentru creșterea capacității de producție și distribuție. Un moment de referință a avut loc în 2017, când Caroli Foods Group a fost achiziționată în totalitate de grupul alimentar mexican Sigma, care operează în 17 țări din Europa, America de Nord și America de Sud.
În ultimii ani, compania a investit peste 10 milioane de euro în modernizarea și tehnologizarea fabricii din Pitești, unde lucrează aproape jumătate din cei circa 1.400 de angajați Caroli. Recent, Caroli a extins baza logistică cu un nou depozit de 6.800 metri pătrați, situat la Oarja, în apropierea fabricii de la Pitești, ca parte a planurilor de eficientizare tehnologică și operațională.
Un alt aspect important pentru companie a fost schimbarea din structura de management, având un nou CEO, Giampaolo Manzonetto, începând cu noiembrie 2024. Acesta are o experiență de peste 25 de ani în industria FMCG.
Caroli Foods Group a anunțat recent că își extinde activitatea de export, începând să fabrice pentru Sigma o selecție de produse care vor fi comercializate pe piața din Spania. Această expansiune este văzută ca o dovadă a eficienței proceselor de producție din România și a calității produselor, contribuind astfel la creșterea businessului și la consolidarea rolului companiei în cadrul grupului.
În prezent, Caroli vinde pe 12 piețe europene, inclusiv în Spania, Franța, Germania și Marea Britanie, în magazine administrate în mare parte de parteneri români. Compania are un portofoliu de peste 200 de produse, inclusiv șuncă, salam, crenvurști și cârnați, sub brandurile Caroli, Sissi, Maestro, Campofrio și Primo.
