C&A își recâștigă strălucirea în România
Retailerul de modă C&A a înregistrat un an remarcabil în 2024, recâștigându-și poziția pe piața din România după dificultățile întâmpinate în 2023. Compania a raportat o creștere a vânzărilor de 5%, ajungând la 535 milioane de lei (108,5 milioane euro), comparativ cu 507 milioane lei (103 milioane euro) în anul precedent. Acesta a fost cel mai bun an din istoria C&A pe piața românească.
Profitul net al C&A în România a fost de 15,2 milioane de lei (aproximativ 3 milioane euro) la finalul anului 2024, revenind astfel de la pierderile semnificative de 22,7 milioane de lei în 2023. Deși compania a mai înregistrat pierderi în 2011, a reușit să rămână pe profit în majoritatea anilor, cu excepția anului trecut.
Numărul de angajați al retailerului a rămas constant în 2024, cu o medie de 326 de angajați. C&A a intrat pe piața din România în aprilie 2009, deschizând primul magazin în Militari Shopping Center din București. În prezent, C&A operează 57 de magazine în România, majoritatea situate în centre comerciale din marile orașe, precum București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța. În 2024, compania a deschis noi locații în București (Cosmopolis), Giurgiu (Aurora Retail Park) și Pitești (Argeș Mall).
C&A este unul dintre cei mai longevivi și influenți retaileri de modă din Europa, cu o istorie de peste 180 de ani. Fondată în 1841 în Olanda de frații germani Clemens și August Brenninkmeijer, C&A este în prezent deținută de familia Brenninkmeijer prin intermediul grupului privat Cofra Holding AG, cu sediul în Elveția. Cofra mai deține și alte afaceri în imobiliare, private equity și energie. Sediile europene ale C&A se află în Vilvoorde, Belgia, și Düsseldorf, Germania. La nivel internațional, C&A operează aproximativ 1.300 de magazine în 17 țări europene, având peste 27.000 de angajați.
