BYD își consolidează poziția pe piață, profitând de reduceri controversate, atrăgând astfel atenția competitorilor!
Strategia agresivă a BYD de a câștiga cotă de piață prin reduceri de prețuri pe piața din China a avut un impact semnificativ, rezultând în vânzări record pentru companie. Conform analizei, BYD a vândut în luna mai 382.476 de autovehicule la nivel global, dintre care 376.930 erau autoturisme. Aceasta a reprezentat o creștere de 15,3%, stimulată de campania de reduceri de prețuri, care a redus costurile cu aproape 40% pentru anumite modele, inclusiv pentru cel mai vândut automobil din China, BYD Seagull.
Criticile față de strategia BYD au venit atât din partea concurenței, cât și din partea analiștilor, care sunt îngrijorați de dezechilibrul creat pe piața chineză de automobile, obligând alți producători să reacționeze prin reducerea marjelor de profit. Piața bursieră a reflectat aceste îngrijorări, valoarea acțiunilor BYD scăzând recent.
Procedeul de „cumpărare de cotă de piață” presupune renunțarea la marjele de profit pentru creșterea volumului de vânzări, o strategie pe care a adoptat-o și Tesla, dar care s-a dovedit riscantă. În luna mai, vânzările de vehicule complet electrice ale BYD au depășit vânzările de vehicule plug-in hybrid, o situație mai rar întâlnită pentru companie, dar care ar putea deveni tot mai frecventă.
În segmentul electric, BYD a vândut 204.369 de autoturisme complet electrice, înregistrând o creștere de 39,6%, în timp ce segmentul PHEV a avut o scădere de 6,3%, totalizând 172.561 unități. De la începutul anului, vânzările BYD au crescut cu 38,7%, ajungând la 1,76 milioane de unități, cu aproape jumătate de milion mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Mașinile electrice au însumat 816.497 vehicule, cu o creștere de 40,54%, iar cele PHEV au totalizat 919.146 unități, cu o creștere de 34%.
BYD se confruntă cu critici din partea asociației constructorilor auto din China și a autorităților, care sunt îngrijorate de războiul prețurilor din industria auto. Compania a suferit recent o lovitură, după ce un mare dealer, cu o rețea de peste 20 de showroom-uri, a închis activitatea brusc, lăsând clienții fără servicii și cu sume mari plătite în avans pentru garanția de trei ani.
CEO-ul Great Wall Motors, Wei Jinjun, a comentat situația, sugerând că industria auto se îndreaptă spre o criză similară cu cea a gigantului imobiliar Evergrande, care a generat o criză majoră în sectorul imobiliar din China. CEO-ul BYD a respins aceste comentarii, numind-le „o campanie de denigrare răuvoitoare”.
