Burger King, sub lupă în SUA pentru neclarități legate de dimensiunea burgerilor
Lanțul american de fast food Burger King se confruntă cu un proces în SUA, fiind acuzat că a indus în eroare clienții prin reclame care fac ca hamburgerul său Whopper, dar și alte produse, să pară mai mari decât sunt în realitate. Judecătorul federal Roy Altman din Miami a considerat plauzibil faptul că „anumite” persoane ar putea fi induse în eroare de reclamele Burger King, conform acțiunii colective propuse.
Nouăsprezece clienți din 13 state au acuzat Burger King că a exagerat dimensiunile aproape tuturor produselor din meniu în reclamele din punctele de vânzare și în cele online. Aceștia au invocat prezentarea înșelătoare a hamburgerilor care „dau pe dinafară” din chifle, cu Whopper-ul apărând cu 35% mai mare decât versiunea reală și conținând de peste două ori mai multă carne.
Burger King a recunoscut că fotografiile sale „înfrumusețează chiflele” față de modul în care acestea sunt preparate efectiv în restaurante, dar a susținut că orice consumator știe că scopul fotografiilor din meniu este de a face produsele să pară cât mai apetisante. Cu toate acestea, judecătorul Altman a considerat că acuzațiile aduse Burger King sunt „mai mult decât simple exagerări sau publicitate înșelătoare”.
Judecătorul a făcut o distincție între acest caz și un proces similar intentat împotriva McDonald’s și Wendy’s, respins de un judecător federal din Brooklyn, New York, în septembrie 2023. Altman a declarat că Burger King ar fi exagerat dimensiunile produselor sale „într-o măsură mult mai mare”, inclusiv în reclamele de după 2017, în care Whopper-ul apărea mai mare decât în reclamele anterioare. Nici Burger King, nici avocații săi nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.
