București se pregătește pentru o conexiune rapidă cu Bulgaria
Pregătirile pentru drumul de mare viteză care va lega Bucureștiul de Giurgiu și, ulterior, de Bulgaria au început. Acest traseu este considerat strategic din perspectiva transportului și sistemului logistic european. Studiul de fezabilitate a fost încredințat unui consorțiu româno-turc, iar soluția finală ar trebui să fie disponibilă în termen de un an și jumătate.
Deocamdată, nu s-a decis dacă va fi construită o autostradă sau un drum expres, iar traseul aproximativ rămâne de stabilit. Se preconizează prezentarea a 4-5 variante de traseu, fiecare având mai multe alternative de conexiune la infrastructura existentă.
Distanța dintre București și Giurgiu este de puțin peste 60 de km pe șoseaua veche, însă proiectul este anticipat a fi costisitor din cauza lucrărilor inginerești complexe, având în vedere și viitorul pod peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse. Deși Bulgaria propune mai multe poduri pentru traversarea Dunării, Bucureștiul este interesat doar de dublarea actualei treceri de la Giurgiu.
Alte rute alternative ar putea diminua rolul Bucureștiului în circuitul logistic internațional, un rol ce ar trebui consolidat prin centura A0 și drumul de mare viteză către Giurgiu. Proiectul discută și despre o conexiune cu a doua centură la profil de autostradă în jurul Capitalei, parte din drumul spre Giurgiu urmând să facă parte din acest nou inel. Segmentul nordic al A0 este însă departe de finalizare.
Gabriel Budescu, director general al CNIR, a menționat că variantele analizate vor lua în considerare conexiunea dintre Giurgiu și A0, în prelungirea unui drum radial, precum și aliniamentul Ghimpați-A1, pentru a evalua cât din trafic se îndreaptă spre București și cât merge spre Sibiu și Nădlac. De asemenea, se analizează posibilitatea amenajării unei piste de canotaj pe amplasamentul gropii de împrumut necesare pentru construcția autostrăzii. Analizele privind utilizarea materialelor, cum ar fi asfaltul, bitumul versus cimentul, vor fi incluse în contractul final.
