Breaking News: Mega Image își transferă aproape 90 de unități către Annabella pentru a facilita achiziția Profi
Rețeaua românească de magazine Annabella va prelua 87 de magazine pe care Mega Image este obligată să le cedeze pentru a obține acordul Consiliului Concurenței în preluarea magazinelor Profi. Conform condițiilor impuse, Mega Image trebuie să cesioneze aceste unități din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun.
Annabella, unul dintre cei mai mari retaileri cu acționariat 100% românesc, a fost fondat în 1994 de familia Mutu în județul Vâlcea. În 2024, rețeaua a înregistrat o cifră de afaceri de 683,1 milioane de lei (137,3 milioane euro), cu o creștere de 13% față de anul anterior. Annabella numără peste 118 magazine în patru județe – Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița – dezvoltate pe trei concepte de retail diferite: Annabella A-Z, Annabella Zilnic și Annabella Standard.
Odată cu această preluare, Annabella va depăși pragul de 200 de magazine la nivel național și își va extinde amprenta teritorială, intrând în localități precum Timișoara, Oradea, București, Cluj-Napoca, Adjud, Constanța și Ploiești. Dintre cele 87 de magazine care urmează să fie cedate, 82 sunt în prezent operate de Profi, iar celelalte cinci de Mega Image.
Familia Mutu și-a extins recent portofoliul de afaceri și în domeniul imobiliar, achiziționând o clădire de birouri din nordul Bucureștiului, pe care intenționează să o transforme în clinică medicală. De asemenea, grupul Annabella s-a extins pe sectorul imobiliar comercial, dezvoltând două parcuri de retail: unul de 4.000 de metri pătrați în Horezu (Vâlcea) și altul de circa 7.000 de metri pătrați în Râmnicu Vâlcea, inaugurat după o investiție de 5 milioane de euro.
În cadrul grupului Annabella se află și producătorul Annabella Fabrica de Conserve Râureni, care anul trecut a avut o cifră de afaceri de aproape 176 milioane lei (35,3 milioane euro), în scădere cu 5% față de 2023, și un profit net de 13,8 milioane lei (2,7 milioane euro), în scădere cu 11%.
Ahold Delhaize a finalizat achiziția Profi Rom Food SRL pentru o valoare totală de 1.272 de milioane de euro, ceea ce dublează amprenta de retail a Ahold Delhaize în România, unde operează deja aproape 1.000 de magazine sub marca Mega Image. Lanțul de magazine Profi a avut anul trecut afaceri de 14,1 miliarde lei, în creștere de la 12,9 miliarde lei în 2023, în timp ce Mega Image a raportat afaceri de 10,5 miliarde lei, comparativ cu 9,8 miliarde lei în 2023.
