BRD își surprinde clienții cu lansarea unor carduri inovatoare!
BRD Groupe Société Générale a început, gradual, producția cardurilor bancare din plastic reciclabil, inclusiv carduri de debit și de credit, destinate atât persoanelor fizice, cât și companiilor. Astfel, orice card nou emis, reînnoit sau înlocuit va fi produs exclusiv din plastic reciclat.
Cardurile de debit pentru persoane fizice beneficiază de un nou design modern, elegant și rafinat, menit să ofere clienților o experiență vizuală și tactilă îmbunătățită. „Tranziția către plasticul reciclabil este un pas firesc în strategia noastră de sustenabilitate și inovare. Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului. Noul design al cardurilor de debit vine să completeze această direcție, aducând un plus de rafinament în experiența de zi cu zi a clienților noștri”, a declarat Ioana Pârvu, Director Carduri, Automate de Plată și Soluții de Plată.
Performanțele financiare ale BRD
BRD Groupe Société Générale a încheiat primul trimestru cu un profit net de 350 de milioane de lei, în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creditarea a crescut cu aproape o cincime, iar venitul net bancar al Grupului BRD a crescut în T1 2025 cu 9,7% față de aceeași perioadă a anului precedent, atingând aproape 1,1 miliarde de lei.
Veniturile nete din dobânzi au înregistrat un avans de 5,9% față de aceeași perioadă a anului precedent, datorită efectului pozitiv al volumelor generate de creșterea creditelor atât pe segmentul retail, cât și pe segmentul companiilor. De asemenea, veniturile nete din comisioane au crescut cu 29% față de aceeași perioadă a anului precedent, datorită veniturilor mai mari asociate activităților legate de carduri, custodie, transferuri și activități de creditare.
Cheltuielile operaționale au crescut cu 8,3% în T1 2025 față de aceeași perioadă a anului precedent, iar cheltuielile cu personalul au crescut cu 8% datorită creșterilor salariale și altor beneficii. Rata creditelor neperformante a rămas aproape de minimul istoric, la 2,2%, iar costul cu riscul a crescut ușor, cu o alocare netă de provizioane de 79 de milioane de lei.
Creditele nete în sold, inclusiv finanțările de leasing, au ajuns la 51,6 miliarde de lei, marcând o creștere de 20,5% față de sfârșitul lunii martie 2024. Creditarea companiilor a înregistrat un avans anual de 31,9%, atingând 21 de miliarde de lei, în timp ce creditele retail au crescut cu 13,6%, la 28,6 miliarde de lei.
Activele grupului au crescut cu 4,7% față de martie 2024, totalizând 88,2 miliarde de lei. Baza de depozite a crescut cu 5,2% față de aceeași perioadă a anului 2024, la 66,2 miliarde de lei, susținută de creșterea depozitelor retail și companiilor, cu un avans de 4,3% și, respectiv, 6,8% față de aceeași perioadă a anului precedent.
