BMW iX3 își revendică coroana în Europa, având cea mai impresionantă autonomie a bateriei
Cursa pentru cele mai mari autonomii oferite de bateriile mașinilor electrice este în plină desfășurare, cu scopul de a atrage clienți noi, în special pe cei afectați de „range anxiety”. În prezent, doar câteva modele electrice depășesc 700 km cu o singură încărcare, însă BMW anunță că noul iX3 va depăși 800 km, începând din toamnă.
Lansarea SUV-ului electric iX3 este așteptată cu mare interes de fanii mărcii și clienții dornici de tehnologii electrice de ultimă generație. Teoretic, iX3 ar putea aduce o mică revoluție în segmentul electric, având în vedere că BMW a construit o fabrică nouă în Ungaria pentru a produce acest model și a dezvoltat o platformă complet nouă, Neue Klasse, care va integra tehnologii inovatoare și o baterie de ultimă generație.
În momentul de față, iX3 se află în faza de teste pre-lansare, cu verificări ample desfășurate la Miramas, în sudul Franței. Premiera modelului va avea loc în luna septembrie la IAA Mobility, salonul auto bianual din Germania, iar producția de serie va începe în ultimele săptămâni ale anului la uzina din Debrecen, Ungaria.
Mike Reichelt, directorul Neue Klasse BMW, a declarat: „Autonomie mai mare, încărcare mai rapidă, un concept complet nou de afișare și operare și inteligența a patru superbrains sunt caracteristicile distinctive ale Neue Klasse. Cu noul BMW iX3, aducem tehnologiile noastre revoluționare în producția de serie pentru prima dată și abia așteptăm să le vedem în acțiune pe șosea.”
Noile tehnologii incluse în iX3 vor fi reprezentate de sistemul de operare și interfața de utilizator BMW Panoramic iDrive, a șasea generație a sistemului de propulsie electric (Gen6) care promite performanțe și eficiență superioare, având o autonomie de până la 800 km pentru cea mai avansată versiune. De asemenea, va suporta o încărcare de până la 400 kW, asigurând 350 km de autonomie în doar 10 minute de încărcare.
Sistemul Panoramic Vision va proiecta informațiile pe o suprafață neagră imprimată în parbriz, iar opțional, 3D Head-Up Display va oferi informații pentru navigație și condus autonom în câmpul vizual direct al conducătorului. Afișajul central, bazat pe tehnologia matrix backlight, va fi plasat ergonomic lângă volanul multifuncțional Shy-tech.
Bateria de înaltă tensiune, bazată pe o celulă cilindrică dezvoltată de BMW, va avea o densitate de energie cu 20% mai mare decât celulele prismatice anterioare. Aceasta va fi integrată direct în structura caroseriei modelelor Neue Klasse, conform principiilor „pack-to-open-body” și „cell-to-pack”. SUV-ul electric va include funcții de încărcare bidirecțională, vehicle-to-load și vehicle-to-grid, permițând livrarea de energie de până la 3,7 kW și 19,2 kW prin wallbox-ul DC disponibil.
Până în prezent, cel mai performant automobil electric de pe piață este Mercedes EQS, cu o autonomie de 795 km, ceea ce înseamnă că, dacă BMW își va respecta promisiunile, iX3 va deveni mașina electrică cu cea mai bună autonomie din Europa.
Detalii suplimentare vor fi anunțate de BMW la momentul lansării modelului de serie, în luna septembrie.
