Autostrada Transilvaniei: Deschiderea circulației până la granița cu Ungaria, promisiune de continuitate din partea lui Bolojan!
Cele două loturi ale Autostrăzii A3 Transilvania din judeţul Bihor au fost vizitate vineri de premierul Ilie Bolojan. Acestea sunt tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 kilometri) și tronsonul Chiribiş – Biharia (28,5 kilometri), aflate în stadii de execuţie diferite: primul în procent de 60%, iar al doilea 30%. Finalizarea acestora este estimată pentru toamna anului 2026 și luna mai 2027. Aceste tronsoane vor asigura continuitatea Autostrăzii Transilvania până aproape de granița cu Ungaria.
„Anul viitor, două tronsoane pe teritoriul judeţelor Cluj, Sălaj şi Bihor vor fi finalizate. Asta înseamnă că încă 70 de kilometri de autostradă vor intra în funcţiune. În 2027 se va termina şi acest tronson înspre graniţa cu Ungaria. Asta înseamnă că, la jumătatea anului 2027, va fi continuitate asigurată pe Autostrada Transilvania, cu excepţia zonei din Sălaj, zona Meseş, municipiul Zalău,” a declarat Bolojan într-o conferinţă de presă susţinută pe şantier.
Premierul a subliniat importanța acestui sector de autostradă, afirmând că va facilita accesul celor care vin din Republica Moldova, din Bucovina, precum şi din judeţele din nordul Transilvaniei, către ţările Uniunii Europene. Aceasta va contribui la decongestionarea traficului pe tronsonul dintre Cluj-Napoca şi Oradea, oferind siguranţă în trafic și beneficii pentru exportatorii români.
Tronsonul 3C1 dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş al A3 este realizat de Construcţii Erbaşu, cu termen de finalizare în octombrie 2026. Viaductul de 1,8 kilometri peste lacul de acumulare va fi cel de-al doilea ca lungime din Europa și cea mai mare structură din sud-estul Europei. Stadiul fizic al lucrărilor este de aproximativ 60%, cu peste 550 de muncitori și 235 de utilaje mobilizate pe şantier.
Tronsonul 3C2, între Chiribiş şi Biharia, este realizat de asocierea Precon Transilvania şi Citadina 98, având un stadiu fizic de aproximativ 30%. Constructorul Beniamin Rus a menționat că se turnă zilnic peste o mie de tone de beton la cele 19 structuri. Valoarea contractului pentru acest tronson este de 785.215.709,98 lei, finanțările fiind asigurate din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.
Premierul Bolojan a concluzionat că, până „în vara lui 2027, lucrările vor fi gata” la ambele tronsoane.
