Autostradă nou-nouță: Conexiune rapidă între Craiova și A1 pentru o călătorie fluidă spre Constanța!
Ultimul tronson al Drumului Expres DEx12, care va lega direct Craiova de Autostrada A1, va fi inaugurat joi, 31 august. Aceasta înseamnă că cei 13 kilometri rămași din Tronsonul 4, care include și conexiunea cu A1, vor fi finalizați, conform informațiilor din Ministerul Transporturilor.
După această inaugurare, șoferii vor putea parcurge fără întreruperi peste 460 de kilometri de șosea de mare viteză pe ruta Craiova – Pitești – București – Constanța – Agigea, exclusiv pe drum expres sau autostradă. Este cea mai lungă distanță continuă de acest tip din România.
Finalizarea celor 13 kilometri închide practic tot traseul DEx12, care are o lungime totală de 121 km, de la Craiova până la intersecția cu A1. De aici, călătorii vor avea de parcurs: 85 km pe Autostrada A1 până la intersecția cu A0 (Centura Capitalei), 48 km pe A0 Sud, 200 km pe Autostrada Soarelui (A2), și 24 km pe A4, de la Constanța Nord până în zona Portului Agigea. În total, se va avea la dispoziție 468 de kilometri de drumuri de mare viteză interconectate.
Intersecția dintre Autostrada A1 și Drumul Expres DEx12, în zona Bradu (județul Argeș), este deja cea mai aglomerată porțiune de autostradă din țară, cu o medie de peste 44.000 de vehicule pe zi, potrivit CESTRIN. Comparativ, pe Autostrada Soarelui (A2) la ieșirea din București, se înregistrează o medie zilnică de aproximativ 28.000 de vehicule, iar pe A3, în apropiere de Capitală, circulația se ridică la 24.800 de vehicule zilnic.
Tronsonul 4 al Drumului Expres Colonești – Pitești (A1), cu o lungime totală de 31,8 km (inclusiv drumul de legătură), a fost construit de asocierile SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade, având o valoare de 755 milioane lei fără TVA. Lucrările au început în noiembrie 2021, iar din total, 19 km au fost finalizați parțial în 2024, restul de 13 km urmând să fie finalizați până în iulie 2025.
Finalizarea DEx12 și conectarea sa cu rețeaua națională de autostrăzi va transforma radical mobilitatea în sudul României, iar Craiova va fi astfel inclusă în rândul marilor orașe conectate la infrastructura de mare viteză, contribuind la crearea unei rețele rutiere din ce în ce mai coerente și eficiente.
