Audi lansează sistemul hibrid PHEV pe SUV-ul său Q5
Audi a extins lista de motorizări pentru modelul Q5 prin introducerea noului propulsor plug-in hybrid (PHEV), dezvoltat de grupul VW. Deși autonomia acestui sistem nu se aliniază celor mai avansate din industrie, acesta va contribui semnificativ la atingerea obiectivelor de emisii ale mărcii.
SUV-ul Audi Q5, lansat anul trecut de brandul premium al grupului VW, va putea fi comandat începând din această vară cu motorizarea PHEV, care promite un consum foarte mic de combustibil și o autonomie complet electrică de 100 km.
Noul model Q5 a fost lansat anterior cu motoare clasice cu combustie, iar versiunile hibride plug-in au fost anunțate pentru acest an. Audi a confirmat acum lansarea oficială a acestora sub denumirea e-hybrid quattro, disponibile atât pe caroseria standard, cât și pe cea Sportback.
Versiunile PHEV pot fi comandate cu două niveluri de putere, de 220 kW sau 270 kW. Acestea dispun de o nouă generație de baterii, cu o capacitate cu 45% mai mare decât cea anterioară, respectiv 25,9 kWh (20,7 kWh net). Chargerul de bord permite o încărcare de maxim 11 kW, ceea ce înseamnă că încărcarea completă durează 2,5 ore.
Grupul motopropulsor se bazează pe motorul cu combustie 2.0 TFSI, de 185 kW, iar puterea este suplimentată de motorul electric, reducând timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h la 5,1 secunde pentru versiunea de 270 kW, respectiv 6,2 secunde pentru versiunea de 220 kW. Viteza maximă anunțată de producător este de 250 km/h.
Șoferii pot selecta modul de conducere între EV și hibrid, modul EV fiind ideal pentru rularea exclusiv electrică, în timp ce modul hibrid permite alegerea nivelului de încărcare a bateriei în timpul conducerii. De asemenea, au fost aduse îmbunătățiri sistemului de regenerare a energiei din frânare, permițând selectarea nivelului dorit de către șofer.
Versiunile PHEV ale modelului Q5 vin cu o echipare standard îmbunătățită, incluzând suspensia sport, aer condiționat automat pe trei zone și faruri LED plus, precum și stopuri LED pro pe versiunea de top.
Interiorul este dotat cu pachetul S line, care include scaune sport dintr-o combinație de piele și piele artificială de culoare neagră, jante aerodinamice și etriere de frână vopsite în roșu. Prețurile pentru piețele din vestul Europei încep de la 63.400 de euro pentru caroseria standard și de la 65.900 de euro pentru caroseria Sportback. Prețul pentru echiparea de top pornește de la 71.800 de euro.
Audi Q5 este produs în Mexic și comenzile vor putea fi plasate începând din această lună pe cele mai multe piețe europene, cu livrări planificate pentru toamna acestui an.
