Audi ar putea să deschidă o fabrică în SUA pentru a-l satisface pe Trump în mijlocul conflictului tarifar
Audi, marca de automobile de lux din cadrul grupului Volkswagen, analizează posibilitatea de a construi o uzină de asamblare într-o nouă locație din SUA. Această decizie ar avea ca scop satisfacerea președintelui Donald Trump în contextul războiului tarifelor, conform unor surse din interiorul companiei.
Conform scenariilor analizate, uzina ar putea fi amplasată în zona de sud a SUA, fiind considerată cea mai costisitoare opțiune dintre variantele luate în calcul, cu estimări ale costurilor de aproape patru miliarde de euro.
Un purtător de cuvânt de la Audi a declarat că firma intenționează să își extindă prezența în SUA, adăugând: „În prezent, analizăm mai multe scenarii în acest scop. Suntem încrezători că vom ajunge la o decizie în acest an împreună cu grupul Volkswagen cu privire la cum va arăta această decizie în termeni concreți.”
În prezent, Audi nu dispune de uzine de asamblare în SUA și este unul dintre cei mai expuși producători auto la tarifele americane, având o uzină la San Jose Chiapa, Mexic, unde mai mult de 5.000 de angajați produc modelul Q5.
În contrast, Volkswagen are o uzină la Chattanooga, Tennessee, și o altă uzină în construcție în apropiere de Columbia, Carolina de Sud. Tarifele anunțate de Trump au generat deja costuri suplimentare de sute de milioane de euro pentru constructorii auto germani, care depind puternic de exporturi.
BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen sunt în discuții cu oficialii de la Washington pentru a negocia un posibil acord privind tarifele la automobilele importate, încercând să folosească investițiile și exporturile realizate în SUA ca avantaj pentru a atenua impactul tarifelor.
În 2024, grupul Audi, ce include și mărci precum Bentley, Lamborghini și Ducati, a înregistrat o scădere de 33% a profitului după taxe, ajungând la 4,2 miliarde euro, și un declin de 8% al cifrei de afaceri, până la 64,5 miliarde euro. Livrările Audi de automobile electrice au scăzut cu 8% în ritm anual, totalizând aproximativ 164.000 de unități. De asemenea, livrările pe piața chineză, responsabilă pentru 40% din livrările globale ale Audi, au scăzut cu 11%.
