Compensații pentru zborurile anulate
În urma unui dialog cu Comisia Europeană și cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) a autorităților naționale de protecție a consumatorilor, Expedia și Lastminute.com s-au angajat să informeze mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor și să asigure rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană.
Conform angajamentelor semnate, în cazul zborurilor anulate, cele două agenții vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data la care agenția de voiaj online primește rambursarea de la compania aeriană, rezultând o rambursare în maximum 14 zile pentru consumatori. De asemenea, agențiile au declarat că au lichidat orice restanțe în ceea ce privește rambursările.
Datele de contact ale agențiilor de turism online, cum ar fi numerele de telefon și adresele de e-mail, vor fi furnizate în secțiunile de asistență sau “contactați-ne” de pe site-urile lor web, facilitând astfel contactul consumatorilor cu aceste agenții. Informațiile referitoare la beneficiile specifice legate de diferitele pachete de servicii vor fi mai clare, iar consumatorii vor fi informați în mod clar cu privire la drepturile lor legale în temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni, în cazurile de redirecționare sau rambursare atunci când compania aeriană își anulează zborurile.
În plus, consumatorii vor fi informați în mod clar dacă zborul a fost anulat, iar înțelegerea prevede că aceștia vor fi informați cu privire la consecințele pe care serviciile specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene le pot avea asupra drepturilor lor în cazul unei perturbări a zborului.
Lastminute.com a fost de acord să pună în aplicare majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, cu punerea în aplicare deplină până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia a declarat că practicile sale sunt în conformitate cu angajamentele menționate. Acest dialog, condus de Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor, a urmărit să încurajeze agențiile de turism online să adopte practici care să îmbunătățească protecția consumatorilor și respectarea legislației UE.
Acțiunea se bazează pe coordonarea din 2023, care a obținut aceleași angajamente din partea Edreams ODIGEO, a Grupului Etraveli și a Kiwi.com, astfel încât numărul total al agențiilor de turism online majore care aderă la aceleași angajamente ajunge la cinci.
Rețeaua autorităților europene de protecție a consumatorilor va monitoriza punerea în aplicare a acestor angajamente de către Expedia și Lastminute.com, precum și de către celelalte agenții menționate.
