Asociațiile de consumatori solicită Uniunii Europene să intervină împotriva companiilor aeriene low-cost
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), împreună cu șaisprezece grupuri de consumatori din 12 țări europene, a cerut Uniunii Europene să ia măsuri împotriva a șapte companii aeriene low-cost: Wizz Air (Ungaria), Ryanair (Irlanda), EasyJet (UK/Austria), Norwegian Airlines, Transavia (Franța), Volotea și Vueling (Spania).
Asociațiile pentru protecția drepturilor consumatorilor susțin că taxele suplimentare pentru bagaje, pe care le descriu ca fiind “practici incorecte, care încalcă legislația europeană”, induc pasagerii în eroare, provocând “confuzie” și “stres” la check-in. Aceste organizații afirmă că aceste companii aeriene profită de pasageri, percepând taxe suplimentare pentru bagajele de mână care nu respectă liniile directoare, deși această practică a fost declarată deja ilegală.
Conform afirmațiilor acestora, pasagerii pot plăti până la 280 de euro în plus pentru transportul unui bagaj de mână. În consecință, organizațiile au solicitat Comisiei Europene și autorităților din statele membre să deschidă o investigație și să aplice sancțiuni pentru aceste practici “ilegale”. BEUC subliniază că un bagaj standard ar trebui să fie inclus în prețul biletului.
Ryanair și Norwegian Airlines au declarat că respectă legislația UE privind bagajele și că au dreptul să stabilească prețuri pentru ceea ce numesc “servicii opționale”. De asemenea, Volotea și Transavia au răspuns că reclamația grupurilor de consumatori ar limita opțiunile pasagerilor și i-ar obliga pe toți să plătească pentru “servicii suplimentare” de care poate nu au nevoie.
