ASF investește în soluții IT pentru gestionarea dezastrelor
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a inițiat o licitație pentru achiziționarea de infrastructură informatică destinată realizării funcțiilor de recuperare în caz de dezastru, contractul fiind estimat la 5,925 milioane de lei, fără TVA.
Prin implementarea acestui proiect, ASF urmărește constituirea și operaționalizarea unei infrastructuri informatice de rezervă, menită să asigure funcțiile IT de recuperare în caz de dezastru. Această investiție nu este doar o măsură de siguranță, ci o componentă strategică esențială pentru protecția activității instituției, asigurând continuitate, securitate și conformitate pe termen lung.
Investiția va permite ASF să facă față incidentelor cu impact minim asupra operațiunilor și resurselor esențiale. Implementarea infrastructurii informatice este crucială pentru operaționalizarea ulterioară a unui plan de recuperare în caz de dezastru („Disaster Recovery”), având rolul de a asigura continuitatea activității instituției în fața incidentelor majore și a evenimentelor neprevăzute.
Infrastructura informatică a ASF este distribuită în două centre de date, situate în locații fizice diferite, care oferă condiții de securitate fizică, alimentare cu energie, microclimat adecvat și protecție anti-incendiu. Cele două locații sunt interconectate prin conexiuni de fibră optică („dark fibre”) cu o viteză de transmisie agregată de până la 20 Gbps.
Sistemele informatice și aplicațiile software, complet virtualizate, sunt găzduite pe infrastructura principală, localizată în centrul de date al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) din București, în timp ce sistemul de back-up este localizat în centrul de date din sediul ASF.
Obiectivele specifice ale implementării sistemului includ:
- Asigurarea resurselor IT de procesare, stocare și comunicații de date pentru replicarea datelor din infrastructura informatică principală a instituției și recuperarea rapidă a funcționării sistemelor într-o locație fizică alternativă;
- Implementarea procedurilor și instrumentelor tehnice pentru realizarea replicării datelor și transferul funcționării acestora în locația de rezervă;
- Consolidarea cunoștințelor pentru asigurarea unei abordări unitare și eficiente în protecția și restaurarea datelor și sistemelor informatice pentru personalul ASF implicat în aceste activități.
Ofertele pentru licitație vor fi deschise spre finele lunii iulie, iar contractul va avea o durată de 42 de luni.
ASF a fost înființată în anul 2013 pentru reglementarea și supravegherea piețelor asigurărilor, a pensiilor private și a pieței de capital, contribuind la consolidarea cadrului integrat de funcționare a celor trei sectoare, ce însumează peste 10 milioane de participanți.
