Apple își revendică supremația în sectorul smartphone-urilor din China
Vânzările de iPhone ale Apple pe piața chineză au înregistrat în luna mai cel mai semnificativ avans, cu o creștere anuală de 15% în perioada aprilie-mai 2025, fiind cea mai solidă performanță a gigantului tehnologic american de la pandemie, conform datelor preliminare publicate de firma de cercetare de piață Counterpoint Research. Această majorare a vânzărilor pe plan global a fost determinată în principal de revenirea pe creștere a Apple pe cele mai mari piețe ale sale – China și Statele Unite.
De asemenea, compania a beneficiat de o creștere cu peste 10% a vânzărilor în Japonia, India și Orientul Mijlociu, în contextul în care cumpărătorii sunt îngrijorați de efectele taxelor vamale. Ivan Lam, analist la Counterpoint, a menționat că performanțele iPhone în trimestrul doi par promițătoare, dar rămân dictate de piețele din SUA și China.
Conform calculelor realizate pe baza datelor furnizate de China Academy of Information and Communications Technology (CAICT), în luna aprilie, livrările de telefoane mobile inteligente ale mărcilor străine în China au crescut la 3,52 milioane de unități, comparativ cu 3,50 milioane de unități în aceeași perioadă a anului trecut.
Totuși, Apple se confruntă cu o sporire a concurenței din partea rivalilor interni în China și a recurs la reduceri de prețuri pentru a-și majora cota de piață. Platformele chineze de comerț electronic au oferit în luna mai discounturi de până la 2.530 yuani (351 dolari) la cele mai recente modele iPhone 16.
Apple rămâne cel mai mare producător străin pe piața chineză a telefoanelor mobile inteligente, ceea ce înseamnă că performanța sa are un impact semnificativ asupra datelor privind livrările totale ale mărcilor străine. Este important de menționat că China reprezintă cea mai mare piață de smartphone-uri din lume.
