ANPC demarează inspecții la furnizorii de electricitate
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va desfăşura, timp de trei luni, acţiuni de control la nivel naţional pentru a verifica respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice. Acţiunea de control va avea loc între 17 aprilie şi 16 iunie 2025.
Scopul principal al acestor controale este de a verifica modul în care furnizorii de energie electrică respectă drepturile consumatorilor în relaţia contractuală şi în prestarea serviciilor. Vor fi verificate aspecte esenţiale, cum ar fi transparenţa ofertelor, corectitudinea informaţiilor prezentate şi conformitatea clauzelor contractuale cu legislaţia în vigoare.
Obiectivele controlului
Conform ANPC, principalele obiective ale controlului includ:
- Respectarea drepturilor consumatorilor, în special claritatea şi concordanţa ofertelor de preţ prezentate;
- Informarea corectă privind tarifele percepute, inclusiv TVA şi alte taxe;
- Evitarea diferenţelor nejustificate între ofertele online şi cele în format fizic;
- Modalităţile de restituire a sumelor achitate în avans, în caz de schimbare a furnizorului;
- Informarea corectă cu privire la termenele şi procedurile aferente schimbării furnizorului;
- Identificarea potenţialelor practici comerciale incorecte în procesul de încheiere şi derulare a contractelor;
- Verificarea existenţei posibilelor clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii;
- Depistarea oricăror încălcări ale drepturilor consumatorilor în relaţia contractuală cu furnizorii de energie electrică.
Prin aceste verificări, ANPC îşi reafirmă angajamentul de a proteja drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor, asigurându-se că serviciile esenţiale, precum furnizarea energiei electrice, se desfăşoară în conformitate cu normele legale şi în spiritul unei concurenţe loiale şi transparente.
