Americanii își îmbogățesc colecțiile de bijuterii, ignorând creșterea prețurilor și încetinirea consumului global
Vânzările de bijuterii în Statele Unite se mențin puternice, în ciuda presiunilor economice care afectează consumatorii din Europa și China. Brandul danez Pandora, cunoscut pentru brățările cu talismane și bijuteriile din argint, a raportat o creștere de 8% a vânzărilor pe piața americană în trimestrul al doilea, comparativ cu o scădere de 15% în China și declinuri de o singură cifră în marile piețe europene.
CEO-ul Pandora, Alexander Lacik, a declarat că ”consumatorul american rămâne interesat de Pandora, în timp ce Europa este o piață amestecată, sub presiune de mai mult timp”. De asemenea, grupul Richemont, proprietarul Cartier, a confirmat această tendință, raportând o creștere de 17% a vânzărilor în America în ultimele trei luni, în contrast cu scăderile din Asia-Pacific. La nivel general, piața americană de bijuterii a avut o creștere de 5% în prima jumătate a anului, conform Tenoris.
Cu toate acestea, industria se confruntă cu riscuri tarifare. Pandora, care produce în principal în Thailanda, estimează un impact de 200 milioane coroane daneze (31 milioane dolari) în 2025 și de 450 milioane coroane în anul următor. În plus, prețul argintului a atins maximul ultimilor 14 ani, iar aurul continuă să se scumpească. Acești factori de cost, împreună cu incertitudinile valutare, ar putea afecta apetitul americanilor pentru bijuterii în viitor. Acțiunile Pandora au scăzut cu peste 14% după publicarea rezultatelor financiare pentru trimestrul respectiv.
