Alternativa Techirghiol: CNAIR aduce lumină asupra viitorului acestui proiect!
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că procesul de evaluare a ofertelor pentru construirea Alternativei Techirghiol se va finaliza până la sfârșitul anului 2025. Licitația pentru atribuirea contractului a fost lansată în vara anului trecut, iar până în prezent CNAIR nu a reușit să desemneze câștigătorul, deși au fost depuse unsprezece oferte.
Contractul ar fi trebuit să fie atribuit în primăvara acestui an, conform declarațiilor fostului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu. CNAIR a precizat că: „Procesul de evaluare se desfășoară în conformitate cu prevederile legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice, urmând ca deciziile de desemnare a câștigătorului proiectului să fie aduse la cunoștința opiniei publice în mod transparent și echidistant, prin intermediul SEAP.” Termenul-limită pentru finalizarea procedurii de evaluare a ofertelor este 3 noiembrie 2025, iar ofertele sunt valabile până pe 29 decembrie 2025.
Finanțarea proiectului este asigurată prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027. Alternativa Techirghiol va porni din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanța) și va continua până în zona localității 23 August. Noul drum de mare viteză, construit la profil de autostradă, va permite evitarea traversării localităților Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August.
Pe traseu vor fi construite mai multe structuri, inclusiv: un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră (330 m), un pod peste DJ 391 și Valea Cârlighioi (253,2 m), un pod pe DN 38 (253,9 m), nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură cu DN 39A, nod rutier cu DN 38, nod rutier în zona localității 23 August, nod rutier (conexiune) între Alternativa Techirghiol și DN 39, patru spații de servicii și două parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum opt stații de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice.
Ofertele depuse sunt de la firme din România, Ucraina, Turcia, Italia și Bulgaria, incluzând asocierile: Construcții Erbașu SA (lider) – Concelex SRL – X-Way Infrastructure SRL (România), Automagistral Pivden LLC (lider) – Gott Strasee SRL – Perfect Consult Europe SRL – NVO Transinzhinigyng SRL – Mast-Bud LTD (Ucraina – România), Dogus Insaat ve Ticaret AS (Turcia), IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) – Rotary Construcții Mentenanță SA (Turcia – România), Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret AS (Turcia), Makyol Inass Sanayi Turizm ve Ticaret AS (lider) – Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS (Turcia), Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi AS (lider) – Straco Holding SRL (Turcia – România), Webuilt SPA Milano (Italia), Itinera S.p.A. – Saipem S.p.A. (Italia), Trace Group Hold PLC (lider) – Oyl Company Holding SRL (Bulgaria – România), și Mapa Insaat ve Ticaret AS – Gunal Insaat Ticaret ve Sanayi AS (Turcia).
