Aerul învolburat: Air India reduce zborurile cu 15% și inițiază inspecții amănunțite pentru aeronavele Boeing
Air India a anunțat o reducere cu 15% a zborurilor internaționale și a inițiat inspecții amănunțite pentru aeronavele Boeing 787 și 777, în urma prăbușirii tragice a unui avion, soldată cu peste 270 de morți. Accidentul a avut loc la scurt timp după decolarea din Ahmedabad, având ca destinație Londra.
Se pare că avionul, un Boeing 787-8 Dreamliner, avea un motor recent instalat, în timp ce celălalt era programat pentru revizie abia în decembrie 2025. N Chandrasekaran, directorul companiei, a declarat că ambele motoare aveau un „istoric curat”. Motorul din dreapta fusese instalat în martie 2025, iar motorul din stânga fusese verificat ultima dată în 2023.
În urma accidentului zborului AI171, care s-a prăbușit la mai puțin de un minut după decolare, anchetatorii analizează resturile aeronavei și datele înregistrate de zbor, inclusiv sunetele din cabina de pilotaj, obținute de pe cutiile negre recuperate. N Chandrasekaran a cerut publicului să nu tragă concluzii pripite, afirmând că expertiza va aduce claritate asupra cauzelor accidentului.
Kishore Chinta, fost anchetator în cadrul Biroului Indian pentru Investigarea Accidentelor Aeriene, a explicat că starea unui motor nu este întotdeauna legată de vârsta acestuia, mai ales în cazul motoarelor Genx-1B utilizate pe Boeing 787-8. Aceste motoare sunt echipate cu un sistem de monitorizare numit FADEC, care decide asupra reviziilor în funcție de performanța și sănătatea motorului.
Air India a început verificările de siguranță pentru 33 de aeronave Boeing 787-8 și 787-9 din flotă, dintre care 26 au fost deja inspectate și autorizate pentru operare. Autoritatea de aviație civilă din India a ordonat verificări suplimentare ca măsură preventivă, iar compania va efectua controale de siguranță suplimentare pentru flota de Boeing 777.
Compania a declarat că reducerea numărului de zboruri este o „măsură dureroasă, dar necesară”, având în vedere circumstanțele tragice și factorii externi neobișnuiți. Această situație ar putea afecta eforturile Air India de a se transforma dintr-o companie de stat cu probleme într-un operator privat performant, după ce Tata Sons a preluat compania în 2022.
