A început aventura subterană: primele etape ale construcției metroului din Cluj
Încep lucrările subterane la metroul din Cluj. În prima fază, se va construi puțul de lansare a mașinilor care vor fora subteran cele două tuneluri pentru metrou. Construcția metroului de la Cluj a intrat în faza de forare subterană, iar lucrările au început luni.
Este o lucrare complexă, care implică peste 150 de proiectanți și ingineri. Lucrările se vor desfășura la o adâncime de 24 m, iar cele două mașini de forat, cunoscute sub numele de „cârtițe”, vor fi introduse bucată cu bucată și asamblate în subteran, după care vor începe lucrările majore.
Pregătirile pentru cele șapte stații din zonă se desfășoară concomitent, iar execuția proiectului va avea loc în etape. Lucrările de luni au început între stațiile doi și trei din comuna Florești, adică între stațiile „Teilor” și „Copiilor”. Ulterior, se vor efectua celelalte proceduri tehnice.
Primarul Emil Boc a declarat că nu există probleme cu finanțarea proiectului, care are trei surse: fonduri europene, bugetul național și certificate verzi. Avansul a fost achitat anul trecut.
Magistrala de metrou va avea 21 de km lungime, 19 stații subterane, un depou subteran, iar valoarea totală a proiectului este estimată la peste 2 miliarde de euro.
