A fost lansat portalul oficial pentru cartea electronică de identitate
Autoritățile române au lansat miercuri, 4 iunie 2025, site-ul oficial dedicat noii Cărți Electronice de Identitate (CEI). Platforma oferă informații detaliate despre caracteristicile documentului, pașii necesari pentru obținerea acestuia și beneficiile pe care le aduce cetățenilor.
Structura portalului
Site-ul este structurat în trei secțiuni principale: „Despre”, „Ghișee” și „Utile”. Secțiunea „Despre” detaliază elementele de siguranță ale noii cărți de identitate și diferențele față de modelul anterior. În secțiunea „Ghișee”, utilizatorii pot identifica serviciile de evidență a populației unde pot depune cererea pentru obținerea CEI. Secțiunea „Utile” oferă răspunsuri la întrebări frecvente legate de activarea, dezactivarea sau reactivarea documentului, precum și procedurile în caz de pierdere.
Informații esențiale despre CEI
Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Cetățenii pot solicita noul document chiar dacă actuala carte de identitate este încă valabilă.
Locații de eliberare
Până în acest moment, pe lângă județul Ilfov, cartea electronică de identitate se eliberează în București, județul Cluj și în mai multe municipii din țară.
